• Ell

Någon som gått på Animasamtal på Huddinge?

Jag kommer få en remiss dit ganska snart. Hur har ni som varit på samtal där uppfattat det? Hur är personalen, stämningen? Är de svårt att få igenom kejsarsnitt beroende på vem man har som läkare? etc. Vill veta allt....

♥ (¯`°?.¸ ♥ Wilmer & Busfrö i magen BF 15 oktober ♥¸.?°´¯) ♥
  • Svar på tråden Någon som gått på Animasamtal på Huddinge?
  • Ell

*puffar* Ingen?

• jelt

Jag frågade också om Anima på Huddinge utan svar!
    Min BM har också skickat en remiss dit. Tycker att Huddinges personal är bra, har jobbat där själv. nu är det mycket nytt folk, men jag tror att de är bra ändå!
    Var inne på koll efter fall, den BM jag träffade då sa att man brukar få komma på samtal i v.30-35. Lät sent tycker jag, med tanke på att min BM sa att man brukar få komma tidigt pga om uppföljningssamtal behövs.
    Är i v. 23, det är ju sommar snart också, med allt vad det innebär.

• Idus83

Hej!

Jag har alldeles nyss (i tisdags) varit på mitt första Animasamtal på Huddinge.
    Är i vecka 27 nu.

Ja tog upp det med min barnmorska runt vecka 20 och då skickade hon en remiss på en gång till Huddinge. Fick min kallelse ganska sent men när jag väl fick den var det inte så lång tid att vänta.

Jag fick träffa en barnmorska och vi pratade i ungefär en timme. Hon ställde frågor och jag fick berätta om hur jag kände inför allt och vad det är som jag är rädd för osv..
    Hon var jättegullig och förstående. Hon förstod att det lutade åt att jag vill ha snitt så jag fick en läkartid inbokad i början på juli. och ska få träffa psykolog 2 gånger innan dess.
    För att få ett planerat snitt utan fysiska orsaker så måste man först träffa en psykolog 2 gånger och sen få träffa en läkare för att isåfall bestämma och boka snitt.

Vi bestämde att jag skulle gå hem och fundera och ev så kanske min rädsla skulle försvinna med tiden. Men det känns skönt att jag fick läkartiden bokad och att jag vet att troligtvis så finns möjligheten att få planerat snitt om jag känner att jag inte "klarar av" en vanlig förlossning.

Hoppas du fick lite svar på din fråga! :)
    Kram

• Ell

Tack för era svar! Jag behövde inte gå den långa vägen utan fick en remiss direkt från min barnmorska till läkare på spec.mvc i huddinge för att diskutera om jag kunde få snitt, jag fick nämligen sfinkter ruptur förra gången och det var inga som helst problem eller ifrågasättande så jag kommer få min snittid i början av augusti.

• ragnarrök

Jag har genom hela min graviditet gått på Anima samtal på HUddinge sjuh. de är heeelt underbara och tålmodiga med mig, jag fick bearbeta min rädsla och oro, och vi gjorde en gemensam planering inför min förlossning tillsammans med deras förlossningsläkare. Jag fick en rundtur på avdelningen och fick själva förlossningens skeden visad på en docka. De är verkligen kanon!! men on du känner att det INTE funkar med din Anima barnmorska så byt! personkemin du vet. Jag fick verkligen en helt underbar förslossning och jag fick styra väldigt mycket själv..med smärtlindring och lustgas. De är ger en trygghet och respekterar ens integritet men finns ändå alltid där om det skulle vara nått. Jobbigt däremot med att de sa olika råd om amning..men men man kan inte få allt. Lycka till och hoppas de kan hjälpa dig som de hjäkpte mig...funderar tom att skaffa mig en till..om 3 år.

Svar på tråden Någon som gått på Animasamtal på Huddinge?