Jag (och sambon, såklart - man ska inte glömma ens trygga andra hälft!) genomgår just nu en behandling med synarela å puregon. Vi trodde det skulle leda till en IVF, men efter lite strul får det skjutas på lite grann. Men vi forsatte med både spray å sprut för att kunna reglera ägglossningen, å ge kroppen en chans å visa vad den går för.
Förhoppningen är en IVF med ett plus som avslut, vi får se vart det här leder.
Livet känns just nu som en berg-och-dal bana;
>> Ena stunden deppar man för att inget går min väg - det är ju det mest logiska att säga just då, trots att sambon faktiskt HAR diskat när man kommer hem, utan att man tjatat, samt att man fått en spontan lönehöjning utan att be om det. Allt är ändå så jävla orättvist!
Båda bästisarna man har går med magarna i vädret, beredda att åka upp till BB inom 4 veckor. Vem ska man nu ringa till när man bara behöver gå ut å ta en öl å skratta åt folk som beter sig, eller slänga sig i bilen för att spontan-åka till Göteborg för det faktiskt är rea på skorna man såg i en tidning?
--- Man stänger av ljudet på mobilen, kryper ner i soffan med tigger-tofflorna å mys-filten. Mord-håller katten som bara inte inser att han vill kela, å känner sig fet, ful å äcklig en stund. Inte undra på att katten vill springa?
När man senare skakar liv i kroppen igen, slänger man av ren vana en blick på mobilen - massa med missade samtal å mess!! Folk saknar mig! Eller så är mitt nummer lätt att komma åt av misstag? Skit samma! Det boostar mitt ego iaf!! *ler*----
>> Nästa sekund inser man att solen lyser, man drar på sig skorna, går ut å njuter. Stannar för en glass. Tänker att det kanske inte är så dumt ändå att man inte får barn just nu. Nästa år - då tänker jag fasen ha en liten bebbe, så det så - har ju mina två närmaste vänner redan gått igenom allt det här. De kommer att ha tips, saker att låna ut, tid å förståelse! Under tiden får jag roa mig, man kan inte haka upp sig på ett litet vägg-gupp som det här. Det kommer lösa sig, på ett eller annat sätt!