• aiight

Kiropraktor - ok?? Har ryggont

Har haft ont i ryggen ett bra tag nu.
    Vissa stunder hugger det till ordentligt och ibland känns det bättre.
    Imorse kunde jag gå knappt, men nu verkar det kännas lite bättre.

Kollade upp på nätet om kiropraktor och min man sa att de lurar folk och inte kan något.
    Att jag ska gå till en riktig läkare på vårdcentralen.

Vad tycker ni är bäst?
    Funderar på att vänta och se hur det går över helgen, då just känns det bättre som inte gjort på länge.

• Svar på tråden Kiropraktor - ok?? Har ryggont
  • Bubblan84

Läkarna har aldrg kunnat hjälpa mg mer än att ge sjukskrivning o skriva ut ev smärtstillande tabletter...går ALLTID till min naprapat som fixar det mesta

• Gaztongirl

När det gäller ryggont så är kiropraktor mycket bättre än läkare. De kan känna hur ryggen är om något är snett och var det onda kommer ifrån. Läkaren kan inte göra så mycket, ger dig antiinflammatorisk medicin. Jag brukar alltid gå till Kiropraktor eller Naprapat när jag har ont i ryggen.

• Moniqe1979

har "gått" hos en kiropraktor regelbundet i flera år pga en arbetsksada och vet inte vad jag skulle gjort utan den hjälpen helt underbart! inann gick jag på dagligen starka smärtstillande och nu har jag inte tagit en enda tablett för den värken på 3 år men träffar kiropraktorn med 2-3 veckors mellanrum annars går det å skogen igen.
    Även nu som gravid har han hjälpt mig att dämpa foglossningssmärta etc.
    Men är väll som med det mesta dels är beror det på skickligheten hos kiropraktorn dels beror det på hur man själv svarar på dylika behandlingar etc, bara för att det passar mig är det ju ingen garanti för att det passar dig men testa!

• Pudan

Jag och min man (som förresten är läkare själv) går alltid till kiropraktor när vi får ryggproblem. Jag gick till läkare en gång för flera år sedan när jag fick nackspärr och läkaren gav mig smärtstillande och sa att jag skulle röra mig försiktigt och hålla nacken varm och att det skulle släppa på några dagar. Jag hade helvetiskt ont och bestämde mig för att gå till en kiro. På 5 minuter hade han undersökt mig och fixat till nackspärren. Var litet öm i musklerna under dagen men smärtan försvann i samma ögonblick han hade vridit rätt. Rekommenderas varmt!!

• aiight

vad kostar det att gå till en kiropraktor?

jag behöver ingen sjukskrivning, studerar för tillfället och har praktik på ett jobbigt ställe, där jag sitter fel omedvetet

• aiight

det strålar till i högra benet ibland förresten :/

• Bubblan84

Kan säga att min naprapat är min stora räddare i nöden

• Bubblan84

aiight- kan va ischias

• aiight
    Bubblan84 skrev 2008-04-11 08:19:24 följande:
    aiight- kan va ischias
    det där låter inte kul. är det farlig?
Svar på tråden Kiropraktor - ok?? Har ryggont