• Knuthson

Ang inköp osv

Hej jag väntar mitt första barn och det är min tjejs andra barn, vi har lite diskutioner ang inköp av barn prylar :S
    Jag har fått ett erbjudande av min syster att få köpa näst intill alla barn prylar av henne dvs barnvagn(jätte fin) spälsäng osv det som behövs till en nyfödd för 2000kr, men tjejen går inte alltid med på det, utan ibland vill hon att vi ska köpa allt nytt(jag ska betala),och ibland så vill hon att vi ska köpa sakerna från min syster,vi ska även flytta ihop och behöver även köpa nyare möbler till våran lägenhet, och jag har sagt att vi kan köpa grejerna från min syster så länge och köpa möbler till lägenheten, för jag är rädd för att vi kommer få barnet och inte hunnit inhandla alla saker :S
    Jag vet inte om det hormoner som sprutar lr inte :S
    Nån som har nått förslag att komma med lr nån som är i samma sits som mig??

• Svar på tråden Ang inköp osv
  • lycklig man

alla tjejer vill väl ha allt nytt tycker jag det verkar som!
    tycker att ni kan ta din syrras grejer du får väl säga att du köper möbler så får hon betala allt till barnet själv! barnvagn är ju inte billigt precis det är dyrt att ha barn!
    lycka till

• Zau

ja du, din tjej kan ju inte få allt, antingen nya möbler eller nya bäby saker och alla babysaker för 2000spänn är ju rena vrakpriset =) tror du får ha ett snack med din tjej och fråga henne rent ut vad hon vill egentligen om det verkligen är sakerna som får henne att vela eller om det är något annat som ligger bakom..

GL med allt

• Mccracken

Om det betyder mycket för henne så låt henne köpa nytt. Kanske känner hon att hon vill sitta i "driverseat" och inte behöva ta det som finns? Kanske vill hon knalla runt på stan med vänninnor och kolla babykläder etc. Det finns många parametrar... Allt förutsätter naturligtvis att ni har råd till det. Gör upp om hur mycket pengar ni vill köpa för och låt henne stå för inköpen. A och O är iallafall att lyssna på hur hon upplever saken.

/4 barns pappan

• emil85

Är i en liknade situation själv, fast jag är nog också ganska sugen på nya saker. Då man inte har mängder av pengar så måste man nog prioritera. Köpa lite nytt och lite begagnat. Vissa saker kan man alltid unna sig/barnet medan andra typ barnvagn (som är ganska dyrt nytt) kan man hitta den modellen man vill ha begagnad. Men om det nu är så att ni köper allting nytt så kan alltid jag ta det där erbjudandet av din syster ;)

• Ti4S

barnvagn o spjällsäng o så tyckar jag allt att ni kan köpa av din syster. Det är ändå något som erat barn ganska så snabbt växer ur. Inte alltid så lätt att övertyga sin bättre hälft om de(hade samma problem själv). Om inte annat så kan ni kanske kolla på lite annat begagnat på blocket o så.. Vem vet kanske hittar något som hon faller för. :)

• Jockefar

Jag har varit i exakt samma situation som du beskriver.

Faktum är nog att män inte ser en barnvagn och dylikt som attribut. Vi är mer fokuserade på funktionalitet och pris.

Framförallt vagnen är ett sätt för kvinnor att visa upp sig för andra, detta gäller även barnkläder.

De flesta kvinnor älskar kläder, shopping och smink. När de fött barn så blir det ganska lite av denna vara då kroppen inte ser ut som den gjorde tidigare och sömnen inte ger det piggaste utseendet.

Så, hur skall de nu få en kick? Svaret är enkelt: Köpa en jävla massa barnkläder, accossearer och dyra vagnar.

Att argumentera hjälper föga, då det enbart är känslor som styr och inte sunt förnuft.

Det är bara att välja:

1. En ilsk, gråtande tjej som inte får som hon vill.
    2. Låta henne bestämma så att hon senare blir ännu mer krävande, men falskt lycklig.

• Zynx

Är det bara jag som har en fru som inte alls det stämmer in på det nedanstående beskrivning? :-P

Jockefar skrev 2008-04-30 12:09:13 följande:
    Jag har varit i exakt samma situation som du beskriver.Faktum är nog att män inte ser en barnvagn och dylikt som attribut. Vi är mer fokuserade på funktionalitet och pris.Framförallt vagnen är ett sätt för kvinnor att visa upp sig för andra, detta gäller även barnkläder. De flesta kvinnor älskar kläder, shopping och smink. När de fött barn så blir det ganska lite av denna vara då kroppen inte ser ut som den gjorde tidigare och sömnen inte ger det piggaste utseendet.Så, hur skall de nu få en kick? Svaret är enkelt: Köpa en jävla massa barnkläder, accossearer och dyra vagnar.Att argumentera hjälper föga, då det enbart är känslor som styr och inte sunt förnuft.Det är bara att välja:1. En ilsk, gråtande tjej som inte får som hon vill.2. Låta henne bestämma så att hon senare blir ännu mer krävande, men falskt lycklig.
Svar på tråden Ang inköp osv