• Jåll

astma-medicin i handbaget inför flygning?! -Ser ju ut som en bomb!!!!!

hej
    ska ut och flyga med vår 2-åring med förkylningsastma. Har hört att den torra flygplansluften kan dra igång astma-besvären. (han har av och till haft ganska mkt bekymmer). Nu är han ej förkyld för tillfället, men så fort det är väderombyte så börjar han låta...
    så till min fråga -ska jag astma-medicinen som handbagage eller inte? Vi ska mellanlanda i USA och har ingen lust att de tror jag är en terrorist som har packat en bomb eller nåt... (nebulisatorn ser ju ut typ så!)
    Vi har bett att få ett läkarintyg på engelska men frågan är om det är nödvändigt att ha den i handbagaet eller inte? Hur har ni andra gjort?
    Kan ju tillägga att resan är lååååång, först 9timmars antlantflygning, sen 4timmars paus, sen 4timmars flyg igen.
    tips och råd tack!!!

• Svar på tråden astma-medicin i handbaget inför flygning?! -Ser ju ut som en bomb!!!!!
  • Kluvenflicka

Jag har alltid astmamedicinen med i handbagaget..du visar upp den o lägger i en sådan där genomskinlig påse man lägger all vätska i som man får ta med sig..(hoppas du förstår hur jag menar..)aldrig några problem..medicin måste man ju ta med..fast jag förstår dej att det ser misstänkt ut

• Åzzy

Det är nog ingen fara, dom lär ju märka när dom kollar den att det inte är någon bomb!

• LondonAnnika

Har själv astma och har ALLTID min medicin i handbagaget. Ha med ett recept som läkaren översatt till eng så ska det inte vara några problem. Trevlig resa

• Jåll

TACK, nu känner jag mig lugnad!!

• Mollan

Inga problem! Jag trodde de skulle reagera när de såg nebunetten i röntgen apparaten men jag har nog flugit runt 20 ggr med den utan att de sagt något!

Svar på tråden astma-medicin i handbaget inför flygning?! -Ser ju ut som en bomb!!!!!