• Liten en

Pappor som vägrar?

Unga mammor som bestämt sig för att behålla barnet även den blivande pappa inte vill, och han kanske har sagt att han inte kommer hjälpa. Har han ändrat sig med tiden och när barnet föddes?

min säger att han inte vill ha ett så stort ansvar redan.
    men jag vill inte göra abort, men nu när vi bestämt oss för att boka tid till samtal så varje dag vi tänkt de så säger han, "vi gör de imon ist, eller nästa vecka" men sen skjuter han upp det igen, jag önskar och har lite hopp om att de kanske är för att han tänker mkt nu och inte är så säker på om han vill abort. någon som varit i samma sits?

• Svar på tråden Pappor som vägrar?
  • Häxan Jia
    Liten en skrev 2008-04-09 00:51:46 följande:
    Unga mammor som bestämt sig för att behålla barnet även den blivande pappa inte vill, och han kanske har sagt att han inte kommer hjälpa. Har han ändrat sig med tiden och när barnet föddes?min säger att han inte vill ha ett så stort ansvar redan.men jag vill inte göra abort, men nu när vi bestämt oss för att boka tid till samtal så varje dag vi tänkt de så säger han, "vi gör de imon ist, eller nästa vecka" men sen skjuter han upp det igen, jag önskar och har lite hopp om att de kanske är för att han tänker mkt nu och inte är så säker på om han vill abort. någon som varit i samma sits?
    Om du inte vill göra en abort, så varför tänker du göra en?
    EN STOLT SLYNA söker, rik man för försörjning???
  • stinamaria

Min pojkvän ville inte ha barn och gjorde slut när jag sa att jag inte skulle göra abort. Han var ändå med under graviditeten och missade inte ett enda besök på mvc eller så. Men han var aldrig riktigt glad även om det blev lite lättare ju längre tid som gick. Han var med på förlossningen och när vår son var född var det kärlek med en gång. Vi blev tillsammans igen när vår son var ca en månad och har vart det sen dess.

• hannahlilla

Min pojkvän blev helt galen när jag ska att jag inte ville göra abort. Han ville göra slut och sa att jag förstörde hans liv.
    Men vi är fortfarande tillsammans och nu är dottern 1 år :) Han ångrade sig efter en vecka, hoppas det går bra för er!

Elvira, 19/3-07.
  • Liten en

jo så har min pojkvän med sagt..
    "du förstör mitt liv etc. etc."

idag sköt han upp det med att vi skulle boka igen för han skulle skata :) så jag undrar om han är på väg att ändra sig ändå, jag hoppas verkligen det :)

• älskadebarnbarn
    stinamaria skrev 2008-04-09 08:39:48 följande:
    Min pojkvän ville inte ha barn och gjorde slut när jag sa att jag inte skulle göra abort. Han var ändå med under graviditeten och missade inte ett enda besök på mvc eller så. Men han var aldrig riktigt glad även om det blev lite lättare ju längre tid som gick. Han var med på förlossningen och när vår son var född var det kärlek med en gång. Vi blev tillsammans igen när vår son var ca en månad och har vart det sen dess.
    vilken solskenshistoria, lycka till
Svar på tråden Pappor som vägrar?