boktok skrev 2008-04-08 21:00:55 följande:
Hej! Nu startar jag en tråd för oss som låg på Avd 69 i V-ås. Det skulle vara roligt att höra hur det har gått för er. Här kommer en snabb sammanfattning om Erik: vi blev utskrivna 22 Juni, efter 2 veckors hemvård.Erik får remiss till sjukgymnast i V-ås. Dit åker vi fortfarande.Sommaren gick fort och vi var mest hemma. Erik ökade i vikt i sin takt. För långsamt för BVC, men det försökte vi att inte bry oss om. Idag väger han 8115g, 69cm lång och har ett stort huvud 45,7cm!
Hej!
Vilken kul tråd!
Jag har legat inne på avd 69 två gånger. Den ena gången med min son som föddes 2003 i vecka 27 och den andra gången med min dotter som föddes 2007 i vecka 30.
Med min son gick allt bra, han som de flesta prematurer hade många apnéer på sjukhuset och de tjöt och plingade heeela tiden vid fönsterplatsen där han låg. Detta avtog ju förstås och dagen före han egentligen skulle varit född skrevs han ut, jippey!! Efter det har allt gått jättebra. Han var sen i utvecklingen det första året men därefter rullade det på som bara den. Idag är han 5 år och spåren av ett prematurbarn är helt borta.
Våran lilla tjej som föddes i okt förra året har det också gått bra för förutom en kraftig tarminflammation när hon var fjorton dagar gammal som fick föra oss till UAS. Där fick vi kvarstanna i en vecka. Därefter har allt gått som på räls. Hon blev utskriven i mitten av december och var otroligt skrikig i två månader ungefär sen blev hon snällheten själv. Förmodligen magen hon hade ont i. Hon flaskmatas och det går bra. Hon väger nu 6 kg och är 62 cm lång, (snart 6 månader).
Avdelning 69 tyckte jag var en fantastisk avdelning med trevlig personal, trevligare andra gången faktiskt, hi hi. Jag trivdes väldigt bra där även om lunchrummet kunde varit liite större...Hur upplevde ni vistelsen där?
Nu ska jag in och kika på era gullegrisar
Kram