• luspudel

Diameter på linser viktigt?

Har linser sedan många år, utprovade av optiker och allt så det är lugnt. De jag brukar använda har baskurvan 8,6 och diametern 14,2.
    Dock har samma märke färgade linser, lika många till samma pris på nätet och då blev jag ju genast sugen ! Baskurvan är samma, dock är diamtern 14,5. Spelar detta stor roll?

• Svar på tråden Diameter på linser viktigt?
  • Wildblomma

Ja det kan det göra.. men jag vet att jag har olika diameter på mina gamla och nya linser men båda verkar sitta bra enligt optikern så.

• luspudel

Okej... Well, det kanske är bäst att inte chansa ändå. Man vet ju aldrig :) Tack för svaret iaf!

• Jinxy

Jag vet inte om det spelar så stor roll direkt. Jag har inte direkt brytt mig om det där när jag beställer online, har kört både 14,2 och 14,5 och jag kan se fortfarande iaf :). Märkte ingen skillnad...

• Southern Belle

Får man fel storlek sitter de kanske inte lika bra och man kanske tappar dem lättare...? Det är ju inte för själva synens skull gissar jag, snarare för ögats storlek!

a balanced diet is Chocolate in both hands
  • luspudel

Ja precis, det måste ju vara för passformnens skull. Men jag tog de vanliga ändå, får se hur det blir nästa gång :) Tack för alla svar iaf !

Svar på tråden Diameter på linser viktigt?