forts. tecken på pojke/flicka, tråd nr 5
Vad roligt att tråden lever vidare, nu är vi inne på femte tråden!
Här inne pratar vi om myter, gissningar och teorier angående om man kan lista ut vad som döljer sig i magen.
Tex, min teori är att om mamman väntar en pojke så har man som en bula ovanför naveln (alltså att magen sitter rätt högt upp och detta ser man framifrån) det kan oxå se ut som om mamman gått in i en vägg (alltså att magen är fyrkantig och detta ser man om mamman visar profilen på magen)
fyrkantig mage
bula ovanför naveln
ut kom en emilio
väntar mamman en flicka så han hon som en bula under naveln (alltså att magen sitter lågt och det ser man på magens profil)
jag tror oxå på att om mamman får extrem hårväxt så tyder det på pojke samt om mamman känner sig ful och fet så tyder det på flicka!!
Aja, som ni ser kan man hålla på och klura och fixa och trixa hur länge som helst angående detta men man kan endå inte riktigt veta vad som döljer sig i magen på att bara se på magens form eller gå på hur mamman mår... men det e skit kul att gissa!!
Förra året gissade jag rätt på 54 magar och fel på 42 magar.
Under våren detta år gick det lite sämre för mig så jag gissade bara rätt på 23 magar och fel på 26 magar.
Nu behöver vi lite mer magar att gissa på då det dött ut lite granna... Vi gissar helst runt veckorna 35-37 då det är då livmodern står som högst men det går absolut att gissa några veckor tidigare och några veckor senare! Glöm bara inte bort att återkomma när ni fått så vi slipper jaga er Vi vill oxå helst se en bild på magen framifrån och en från sidan minst!
Ni får självklart lägga in bilder på era magar i tråden samt på era nyfödda små underverk!
Ni får självklart oxå ställa frågor om allt gällande graviditet, förrlossning, BB och första tiden hemma..
VARMT VÄLKOMMNA!!
Gammla trådar:
www.familjeliv.se/Forum-2-12/m28519123-59.html tråd fyra
www.familjeliv.se/Forum-2-115/m25670268-107.h... tråd tre
www.familjeliv.se/Forum-2-12/m22446174.html tråd två
www.familjeliv.se/Forum-2-12/m19326507.html tråd ett