• Pappa Laban

Bilköp

Undrar om det är någon som kan ge tips på bra familje bilar!
    Bättre begand då!

• Svar på tråden Bilköp
  • Papito

Kan inget om bilar men har en Toyota Corolla som jag är väldigt nöjd med.
    Rymlig även bak (riktigt rymligt bakseäte faktiskt)och hyfsad skuff. Inte världens största kanske men funkar att ha vagnen, träningsväskan och några papperkassar. Visst, jämfört med V70 är skuffen liten...men då pratar vi å andra sidan helt andra pengar för liknande årsmodeller.

Jämfört med t.ex. V40 så är den bra eftersom V40:n har en kant/karm så det blir jobbigare att lyfta i och ur saker. V40:n har även en "midja" som inte corollan har.

Som sagt, kan inte så mycket mer om bilar men är väldigt nöjd.

• jeanspappa

Vi har precis investerat i en ford mondeo. Svärfar hade en sån för några år sedan och den funkade bra för honom. Det är en stor bil och grymt rymlig överallt. Fordarna har ett fördelaktigt begagnat pris, även om det enligt vissa finns anledningar till det. Men jag tror personligen inte att det är så otroligt stora skillnader mellan de olika märkena på hyfsat nya bilar (vår är en 03a). Men vad vet jag! Det enda man kan va helt säker på är att vilken bil man än köper så är degt förmodligen den sämsta affären man gör i sitt liv

• cruZZe

Vad letar du efter i en bil. Komfort, sport, bensinsnålhet mm? Samt vilken storlek och prislapp pratar vi om?

Pappa Laban skrev 2008-04-03 13:38:40 följande:

Undrar om det är någon som kan ge tips på bra familje bilar!Bättre begand då!
  • Spirre

Själv har jag en Mazda 626 KombiSedan, som fungerar utmärkt. Har dock börjat snegla lite mer åt riktiga kombihållet, då jag tycker att även om bakluckan är enorm så räcker den inte riktigt till ändå när vagnen ligger där. Har snöat in på Saab 9-5 kombi 2,0. Årsmodeller -02 och framåt. Tycker de verkar rätt så prisvärda avseende säkerhet, rymlighet och ekonomi. Ligger från 80.000:- och uppåt.

• JojjeB

Jag har en saab 9-5 2.3 t -04 som jag är grymt nöjd med. Rymlig, rolig och säker.

• Mr Skogshallon

Köpte en Ford Mondeo ST220, underbar bil, stort kombiutrymme, rejäl motor så att "pappa" kan leka lite ibland.

• Rocker

Jag kan rekomendera Peugeot 406 2,2 Sport som jag själv har, en billig som är välutrustad. Sen kan jag även rekomendera Ford Mondeo som jag hade i 4:a år innan, var bara att tuta och köra aldrig några problem, lika billig som Peugeoten men snålare utrustat dock.

Svar på tråden Bilköp