• boom83

Fler med tidig vattenavgång? svar på varför?

ngn med tidig vattenavgång som fått mer lr mindre svar på varför detta skedde?

fick det i v18, men ej fått svar på varför. varken infektion eller ngt fel på fostret.
    läkaren sa ngt om ev. slidkatarr tror jag, men inget de kunde kolla nu i efterhand som jag fattade det.

Jag har gått vidare nu å snart e det dags att försöka igen (haft 1 mens) men alltid "skönt" att få höra om ngn haft liknande och fått svar, samt kanske fått nå rekomendationer inför kommande graviditet?

• Svar på tråden Fler med tidig vattenavgång? svar på varför?
  • Niina78

Hej! När jag fick mf i v.17 frågade läkaren mig om jag hade haft vattenavgång! Tydligen hade jag inte så mycket vatten kvar. Men jag hade inte märkt något och jag hade ändå legat på sjukhuset för blödningar bara 2 dagar innan.
    Det jag har hört av bekanta där vattnet gick i v.34 va att de hade sex på kvällen innan och att det var hans spermier som löste upp hinnan. Jag vet inte vad som är sant. Men det är ju en tanke kanske!

• Wasabi

Jag är i vecka 20 och har risk för tidig vattenavgång.

Det beror på att en bit av moderkakan har lossnat, och jag blödde massor. En del av det blodet har blivit en ansamling i livmodern och trycker mot fostersäcken.
    Det i sin tur gör att säcken inte tar upp så mycket näring som den borde, vilket kan göra att vattnet går.

En förlossning sätter ju igång när näringen börjar sina till fostret, för då måste den ut.

Sen kan ansamlingen även göra fostersäcken svag på det stället, och den kan gå sönder helt enkelt och vattnet läcker ut. =(

• boom83

Hej!

Tack för era svar, jag hoppas min graviditet kommer lyckas nästa gång!

Lycka till wasabi!

• Wasabi

boom83: Tack så mycket, vi håller andan och hoppas som bara den!
    Hoppas det går bra för er nästa gång!!
    Min förra graviditet var alldeles perfekt, så det skiftar verkligen från gång till gång, så nästa gång så kanske det flyter helt som det ska =)Lycka till!!

Svar på tråden Fler med tidig vattenavgång? svar på varför?