• littledad

Utklädda barn!?

Hur ställer ni Pappor er till att era barn klär ut sig med kläder egentligen ämnade för motsatt kön?

(bakgrund)
    Min son på 5 gillar att klä ut sig till bland annat fé, med trollspö, klänning osv. Jag har absolut inget problem med det, men många andra verkar tro att jag ska gå i taket.. (Vad skulle pappa säga nu då????)

Så låt höra, vad tycker ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-03 19:58
    Många verkar missförstå!? JAG har absolut inga problem med detta, och det är inte andra som klagar på min son. Min fråga var; hur uppfattar NI detta, och har ni haft reaktioner om att era barn klätt ut sig?

• Svar på tråden Utklädda barn!?
  • War

Inga problem alls... min äldste kille 3 år älskar att sminka sig med mammas smink och att låna hennes högklackade skor.

Inte är det några problem med det.

• Zynx

Kör i vind, låt honom leka o hålla på nu när det inte finns några kompisar som begränsar. Han kommer begränsas tillräckligt mycket i skolan sedan när det är mycket viktigare vad de tycker.

• Cyberdansken

Skulle inte ha nått problem med det alls.

• AYE

Min inställning är att låta killen leka bäst han vill. Han behöver inte få andras värderingar inpräntade i sig redan vid 5 års ålder. Det kommer han få så det räcker framöver ändå.

• MattiasJ

nee, det är väll inga problem med en sån sak. Det finns betydligt värre saker att leka med.

• Mikkel räv

Låt honom ha på sig vad han vill... Det får både min son och min dotter.

• Pappa Laban

Hej! hag har sj en son på snart 5år som ofta brukar klä ut sig till Ballerina.
    Jag har absolut inga problem med det det är väll så att dom beakar sin femenina sida kanske.

• Ulfino

Min två-åriga grabb leker nästan bara med bilar, vägrar ha dockor i sin vagn (men bilar går bra) och vägrar dricka välling i rosa nappflaska, bara den blå godkänns. Jag känner mig mer orolig än vad jag skulle göra i ditt ställe...

• Ulfino

Oh, nej, nu vägrar han röda SL bussar, det skall vara de blå!

• littledad
    Svar på #9
    Kan ju bli problem om det håller i sig upp i skolåldern
  • Kruse

Har inte haft den "problematiken" (?) med mina barn (kille 8 år, tjej 6 år). Köpte visserligen blå sked till grabben och rosa till tjejen men om de hade bytt så hade jag inte haft några problem med det. Tycker det är konstigt att folk reagerar/kommenterar vad en 5 åring tycker är kul att klä ut sig i/leka med.

Svar på tråden Utklädda barn!?