• Carmen80

Behöver höra att det finns hopp!!!!!!

Fått ett MA efter vår ivf, en gång ett missfall för över ett år sedan.
    Läkarna är hoppfulla och säger att det kommer att bl en graviditet och det är en positiv grej att vi kan bli gravida och har sett hjärtat slå vid ett tillfälle.Men så känns det inte nu...
    Efter vårt andra ivf plussade vi, överlyckliga, lyckan är nu sorg .
    Fått FET inplanerat i maj men oddsen för att lyckas plussa två återföringar på raken är väl minimal känns det som....
    Kommer jag någonsin bli mamma?
    Kan man föreslå ngt till kliniken för att höja oddsen?
    De säger att de tänker ge mig mer progesteron nästa gång....
    Ge mig hopp, om ni vill....

• Svar på tråden Behöver höra att det finns hopp!!!!!!
  • IVFmamma

Jag vet inte vad man kan göra för att höja oddsen, vill bara säga, så trist för er. Jag önskar er all lycka till med nästa och ge inte upp hoppet än. Får jag fråga en fråga ang. MA? Hur fick du reda på det? Gjorde du vul?

• Carmen80

Ja först ett på vår ivf klinik och allt va bra, veckan efter på vår ordinarie var det avstannat.

IVFmamma skrev 2008-03-30 20:24:43 följande:
    Jag vet inte vad man kan göra för att höja oddsen, vill bara säga, så trist för er. Jag önskar er all lycka till med nästa och ge inte upp hoppet än. Får jag fråga en fråga ang. MA? Hur fick du reda på det? Gjorde du vul?
  • IVFmamma

Jag såg ett inlägg du skrivit i "Gravid" forumet. Usch vad ledsamt, jag önskar er ett STORT lycka till!!!!

• Carmen80

Tack=)

IVFmamma skrev 2008-03-30 20:27:26 följande:
    Jag såg ett inlägg du skrivit i "Gravid" forumet. Usch vad ledsamt, jag önskar er ett STORT lycka till!!!!
  • Skeppet

Du får gärna gå in och olla min presentation. Har 7 provrör bakom mg, två missfall, men jag tog hjälp av akupunktur.

Det spelar förmodligen ingen roll vilken klinik du väljer när det gäller resultatet. Men det kan kännas skönt att byta för att få en nystart.

• Carrie

Carmen80: du finns fortfarande på "Vi som plussat i februari"-listan & så ser jag nu att du har fått ma, mkt tråkigt att läsa.

Gällande detta med hopp så har jag ingen erfarenhet av flera mf/ma i i rad men jag hoppas iaf att ni ska lyckas, det finns andra på FL som har flera mf bakom sig men lyckats till slut. Det måste kännas fruktansvärt tungt att uppleva detta flera ggr i rad. Skickar tröstande kramar.

Carpe Diem!
  • Carmen80

Tack tack.Ska ta bort mig men hittar inte tråden...

Carrie skrev 2008-04-13 14:44:22 följande:
    Carmen80: du finns fortfarande på "Vi som plussat i februari"-listan & så ser jag nu att du har fått ma, mkt tråkigt att läsa. Gällande detta med hopp så har jag ingen erfarenhet av flera mf/ma i i rad men jag hoppas iaf att ni ska lyckas, det finns andra på FL som har flera mf bakom sig men lyckats till slut. Det måste kännas fruktansvärt tungt att uppleva detta flera ggr i rad. Skickar tröstande kramar.
  • Carrie
    Carmen80 skrev 2008-04-13 21:40:05 följande:
    Tack tack.Ska ta bort mig men hittar inte tråden...
    Om du vill kan jag göra det åt dig. Annars ligger tråden under "Äntligen gravid".
    Carpe Diem!
  • Cico

Hej Carmen!
    Visst finns det hopp, men man måste vara envis som sjutton!!!!! För oss tog det 5 år och 7 missfall, men det var det värt för nu har vi vår lilla guldklimp!

Lycka till & styrkekramar! / Cico

• Carmen80
    Carrie skrev 2008-04-14 12:19:53 följande:
    Om du vill kan jag göra det åt dig. Annars ligger tråden under "Äntligen gravid".
    Vill du är jag tacksam, tack=)
    Cico skrev 2008-04-14 19:59:40 följande:
    Hej Carmen!Visst finns det hopp, men man måste vara envis som sjutton!!!!! För oss tog det 5 år och 7 missfall, men det var det värt för nu har vi vår lilla guldklimp! Lycka till & styrkekramar! / Cico

Tack ska du ha=)

Gratits till eran guldklimp.

Kramar!

• Ninnis75

Hej.Jag har oxo fått mf nr 2 och kan oxo hoppa ur tråden. Jag skulle eg haft 21 nov men somsagt, inte den här gången heller.

Det är jobbigt med upprepade mf på något sätt försöker man på nytt men det är med blandade känslor och man vågar knappt tro på plusset el känna glädje.

Önskar alla lycka till

Jag undrar oxo över utredning efter upprepade mf någon som vet? Det kanske bara är att kämpa på jag kan ju iaf bli gravid på naturlig väg.

kram

• Moa38

jag har fått fem mf, varav tre på raken nu innan senaste sonen. Jag fick då progesteron och är övertygad att det var det som hjälpte mig att behålla honom. Gjorde det även denna gången och tror att det hjälpte mig nu med.
    Håller tummarna för dig och hoppas det går bra för er.

• Carmen80
    Moa38 skrev 2008-04-15 15:29:10 följande:
    jag har fått fem mf, varav tre på raken nu innan senaste sonen. Jag fick då progesteron och är övertygad att det var det som hjälpte mig att behålla honom. Gjorde det även denna gången och tror att det hjälpte mig nu med.Håller tummarna för dig och hoppas det går bra för er.
    GRATTIS till sonen.Jag ska ¨få Progesteron längre denna gånge, fostret dig 1 vecka efter jag slutat med det, det utvecklades ju exakt som det skulle innan, så det är väl min teori...helt oventenskapligt med ändå...
  • Pippi M

Jag lyckades bli gravid efter 3 peroder med pergotime samt 2 misslyckade IVF, på 3:e IVF försöket lyckades vi. Nu är jag i 7 månaden ocha llt går bra hitintills. Ge inte upp.

Svar på tråden Behöver höra att det finns hopp!!!!!!