• väntar otåligt

Ett bäckenmått på 30. Hur har era fölossningar varit?

Hej

Jag har ett bäckenmått på 30..
    Min läkare har nu givit mig rådet att försöka vanlig förlossning istället för ett snitt. Vi ska sätta igång förlossningen ca 4 dagar tidigare än beräknad.
    Hur har era förlossningar varit...har det gått bra eller ska jag säga tvär nej och få igenom ett snitt??

Vore väldigt tacksam för svar..

Kram

• Svar på tråden Ett bäckenmått på 30. Hur har era fölossningar varit?
  • God Is A Girl

Hmm.. jag har inte fått bekräftat att jag har bäckenträngsel än men ska få göra röntgen nu eftersom det slutade med snitt då tösen inte sjönkt ner alls så jag har suttit och kikat runt på nä och hittat att man minst ska ha ett ungånsmått på 31,5 för att föda vaginalt.
    Så jag personligen hade inte vågar chansa faktiskt :/ beror ju på hur stort man tror att barnet är också.

Men vågar du chansa så ska du ju självklart försöka, men endå vara berädd på att det kan sluta med snitt när det är såpass trångt endå.

• väntar otåligt

Jo, jag håller med dig, jag är nog ganska inställd på att det kan bli ett snitt iallafall, men man tror ju att doktorerna vet vad de håller på med...eller...hoppas att de kan vad de gör liksom.

• God Is A Girl

Jo man får ju hoppas att dom vet det.
    Prata med din BM nästa gång du ska dit och se vad hon tycker och tänker om saken också.
    Och sen har man ju alltid rätt till ett andra utlåtande också och det skulle jag nog velat haft i din sits.

Svar på tråden Ett bäckenmått på 30. Hur har era fölossningar varit?