• Lyckogrisen

Nappflaskor i glas?

Någon som vet vart man kan köpa nappflaskor i glas?

• Svar på tråden Nappflaskor i glas?
  • Lyckogrisen

Åh tack! Enda stället jag inte kollat på :o)

• varfördåför

jag ahr sett dem där och undrat varför man sak ha en sådan

• Lyckogrisen

För att man är allergisk mot plast ;o)

• varfördåför

kan man vara alergisk mot nappflaskor, jag trodde att det var mer mjuk plast man va alegrisk mot.

• Lily38

jag har aldrig sett glasflaskor på apoteket bara de i plast som jag använt...synd hade velat haft det när sonen var mindre.

• varfördåför

det finns nog inte på alla apotek, men iaf det på lassa här i stan och det största i centrum har sådana. det ska ju hällst vara ett stort apotek där det finns en speciel avdelning med tex blöjor, amningsskydd och liknade för bebisar!

• Lily38
    xylifon skrev 2008-03-26 13:08:56 följande:
    det finns nog inte på alla apotek, men iaf det på lassa här i stan och det största i centrum har sådana. det ska ju hällst vara ett stort apotek där det finns en speciel avdelning med tex blöjor, amningsskydd och liknade för bebisar!
    aha ok då förstår jag :)
  • Lyckogrisen

OK, verkar inte som Apoteket på vår ort har glasnappflaskor. Några andra förslag?

• Älskade Ängel

har du kollat på apoteket.se?

~* Stolt mamma till Sebastian född 071202 *~
  • barnvagn

Här finns nappflaskor i glas att köpa i Stockholm.
    UNI på Söder, Åsögatan 130.
    Sprall på Storgatan 22.
    Sprall, inne på NK, Hamngatan.
    X-pand på Timmermansgatan 18.
    inneting Trångsundstorget 9.

• Celice29

Jag köpte på nätet (Bonti) och valde lifefactory. Jag bestämde mig för glas efter att ha använt plast och blivit lite skeptisk till plast och fram för allt plast och uppvärmning i micro. Hur som helst så valde jag lifefactory därför att de har ett silikonskydd som dämpar vid stötar. Den ena av mina flaskor har ramlat från köksbänken 2 ggr rakt i klinkersgolvet, men inte gått sönder! Lifefactory är lite dyrare, men absolut värt pengarna. Dessutom kan man köpa en pip till och använda längre fram när barnet blir äldre. Man behöver inte köpa lifefactorys dinappar, utan det går lika bra med esskas. Det enda som jag tyckte var bökigt i början var att "halsen" på flaskan är smalare än den jag var van vid (MAM vide neck) men jag vande mig rätt så snabbt.

Svar på tråden Nappflaskor i glas?