• bripoint

Väggskiva i kök - fusk-kakel eller fusk-marmor

Var kan man köpa väggskivor att ha i kök?
    Över diskbänk och över spis

Perstorpsplattan fanns ju förr och de var helt kanon enligt mig.
    Mamma har en cool skiva med vitsippor i sin sommarstuga.
    men finns det verkligen inget likande nu?

Vill inte ha kakel eller glas-skiva! 

Vi är så jätte tacksamma om någon kan ge oss råd och tips.

• Svar på tråden Väggskiva i kök - fusk-kakel eller fusk-marmor
  • Vem där

bripoint, Du kan väl skriva och berätta sen om du får tag på någon fin skiva, jag håller med dig om att det är lite coolt med perstorp.

• bripoint

jag ska höra mig för lite...ska också kolla hemma hos en vän som köpt något som är formpressat och ser ut som utbuktande tjockt kakel. Får se hur det blir

• johandra

Varför inte glas?? Då kan du ju sätta tapet med vilket mönster som helst på baksidan?!!

Mamma till världens finaste Ella 060309 och Alice 071219
  • bripoint

lillalillajag: men det verkar vara så ömtåligt och väldigt tungt.
    Är det inte risk att de spricker då man skruvar upp dem?
    En perstorpsskiva klarar ju en rejäl smäll utan att det blir "stenskott" :)
    Sen vet jag inte själv varför jag är kär i perstorpsplattorna...

• johandra
    bripoint skrev 2008-03-25 22:52:26 följande:
    lillalillajag: men det verkar vara så ömtåligt och väldigt tungt. Är det inte risk att de spricker då man skruvar upp dem? En perstorpsskiva klarar ju en rejäl smäll utan att det blir "stenskott" :) Sen vet jag inte själv varför jag är kär i perstorpsplattorna...
    hehe men du behöver ju inte ta i för kung o fosterland när du skruvar upp dom heller! Bara skruva upp som vanligt ju Men det e klart,det e ju glas så lite ömtåligt e det ju..

sen beror det ju på hur man är i köket..själv kastar jag inte in kastruller o annat i väggen så här e det ingen större fara att glaset går sönder.

perstorp e coolt tycker jag med...men glas e bättre enligt mig
    Mamma till världens finaste Ella 060309 och Alice 071219
  • bripoint

Ha ha ha! Skrattande Nej du har så rätt. Här kastas inga kastruller här heller.
    Men vi har gjutjärn i både stekpanna och stekgryta mm och de är ju rätt tunga
    , när man sköljer av under kram så händer det att jag stöter i kaklet ibland.
    Diskho har tyvärr fått några små märke av demLedsenmen byta vill jag icke!

Men troligen skulle inget hända med glas ändå...jag har bara snöat inne på plattorna.
    Kul att det inte är så vanligt också.

• Limefrukt

Bauhaus har någon form av klick-vägg (som golv) fast du sätter det på väggen. Ska tydligen funka i badrum, då det är våtrumsklassat.

• Limefrukt

Berätta gärna hur det går - nyfiken på Bauhausväggen, har bara sett den i reklambladen....

• bripoint

hittade inget om det på deras sida på nätet och Bauhaus finns inte i smålandGråter
    kanske kan man skicka efter katalog eller något...får kolla sen igen.
    Annars lutar det mest åt perstorpsplattan just nu

• Callina

Bauhausväggen, kan man alltså ha den på väggarna i badrummet? Hmmm... undrar om den är jättedyr då.... Någon som vet? Vi har ett så gammalt och fult badrum och letar efter ett enkelt sätt att fixa till det på

• Limefrukt

Har bara sett klickväggen i ett reklamblad. Kommer inte ihåg priset, men tror att det inte var så fasligt dyrt...

• bripoint

I Vi föräldrar tidningen fanns det hela skivor med kakel på. Typ klick montering som ska funka i våtutrymmen!? Vågar man tro på det eller?

Svar på tråden Väggskiva i kök - fusk-kakel eller fusk-marmor