• annicka67

Vilka vitaminer ska man ta inför ÄD?

Vad har ni fått för vitaminråd i Sverige och utomlands? Skiljer de sig åt kunde ju vara intressant att veta. Själv tar jag bara två mitt val kvinna med det skanske är alldeles för lite. Behöver man ändå extra folsyra menar ni? och hur är det med med kalcium och omega 3?

• Svar på tråden Vilka vitaminer ska man ta inför ÄD?
  • Sleepingbeuty

Mitt val kvinna
    Folacin 5 mg
    E-vitamin
    B6
    B 12
    Kalcium med d-vitamin
    C-vitamin
    Det är det som jag har tagit.
    Omega 3 tar många också.

Nu har du många trådar ute annicka

• annicka67

Ok, det verkar verkligen vara ett problem. Jag kanske inte vet hur det fungerar här på familjeliv......

Äter du två mitt val kvinna och ändå de övriga vitaminerna?

• Sleepingbeuty

Jag tar 1.
    Annica i all välmening.Så skapa inte en tråd för varje fråga du har.Det finns trådar där du kan ställa alla dina frågor samtidigt över allt du undrar.Sedan så uppskattar folk även ett tack när de svarar på alla dina frågor.

• annicka67

tack för hjälpen, jag försöker verkligen tacka...

• Jag är Sma

Det finns inga generella råd i Sverige ang. vitaminer inför ÄD, var och en får som Sleepingbeauty sätta ihop sin egen kosttillskottlista. Mycket är ju individuellt också - vi har olika behov.
    Själv sökte jag efter alternativa råd efter mitt 3:e ej lyckade ÄD-försök. Fick behandling av en akupunktör som också gav mg olika örtpreparat och rekommenderade mig att ta apiforce vilket jag gjorde. Lycka till.

Svar på tråden Vilka vitaminer ska man ta inför ÄD?