• Mamsis

Nej, nu blir det fejkblommor!

Jao, det blir det, har haft en massa äkta blommor nu som bara dör FAST jag gjort allt som man ska Visserligen är jag inte bra på blommor, men jag frågade i butiken efter skötselråd men de dog iaf.

Så, är det någon som vet vart man kan få tag på rina fejkväxter? Helst gröna växter, men andra tips mottages tacksamt det med.

• Svar på tråden Nej, nu blir det fejkblommor!
  • ElinOlsson

Mina stackars blommor är glada om de får vatten en gång i veckan . Köper bara blommor där det står "tål lätt uttorkning" eller "bör torkas ut mellan vattningarna". Sukelenter är ju bra, alla typer av fetbladiga blommor. Orkidéer ska ju bara vattnas varannan vecka, snygga är de med.

Fejkväxter vet jag inte så mycket om.

Lycka till med dina blommor!

• ucka

Jag slängde ut alla växter (utom en orkidee som blommar) för ett år sen Det är så skönt att slippa vattna och gå och plocka skräp. NU har vi ganska tomt i fönstrena och det är såååå skönt! Flickorna har sina LEGO skapelser i sitt fönster och i ett annat har vi en ljuslykta...

Måste man verkligen ha blommor? ?  

• Mamsis

Tack, men jag har testat alla såna sorter =) Glömde tillägga att jag bor i ett gammalt hus som har kanonvarma element som man inte kan göra så himla mycket åt på vintern och så kommer det in kalluft vid förnstren, så de bränns underifrån och fryses bakifrån. Det är nog mest det som gör det.

• W W
    Mamsis skrev 2008-03-18 21:33:24 följande:
    Tack, men jag har testat alla såna sorter =) Glömde tillägga att jag bor i ett gammalt hus som har kanonvarma element som man inte kan göra så himla mycket åt på vintern och så kommer det in kalluft vid förnstren, så de bränns underifrån och fryses bakifrån. Det är nog mest det som gör det.
    måste du ha växterna i fönstren då?
  • Mamsis

Nej, men jag vill ha det =) Har dalahästar och annat grejs också, men vill ha blommor med =)

• Pikku Enkeli
    Mamsis skrev 2008-03-18 21:33:24 följande:
    Jag har precis samma problem, hushelvete... Nu ska jag också börja leta efter fina fuskväxter!
    It's no sign of mental health to be well adjusted to a sick society...
  • ucka

mina kollegor är förfärade av mitt tilltag... "stackare... bo alldeles sterilt"  
    Ha... den som lyckas kalla mitt hem för sterilt skall få en medalj

• MJO 81

ellos har fina! de ser faktiskt helt okej ut. speciellt "grästuvorna" som man lägger i vita krukor ser fräscha ut.

• Grannen

Finns snygga fejksukulenter, gillar inte plastblommor men de är faktiskt fina.

• ucka

Hmm.... JAg kan tänka mig att ha träväxter....

• Grannen

Hittade växterna i en inredningsbutik.

• javalady

Plantagen har en del fejk som ser bra ut. (Speciellt saker som ändå alltid är gröna typ buxbomsbollar och sådant).

• moonweb

Jag har fejk"grästuvor" från ellos, alla tror att de är äkta. Sen i sovrummet har jag två från Jysk, de är som runda bollar, men ser okej ut i kruka. Jag har tagit livet av alla mina levande blommor, utom ett träd av nåt slag som lever trots att det får vatten en gång i halvåret typ...

• Lovali

Sia har jättefina, men ganska dyra, fejkorkidéer och en del andra blommor.

Hemtex brukar ha billigare varianter av orkidé + tex buxbombollar & några andra sorter.

• Mamsis

Sia har ingen närförsäljning verkar det som.. Och någon Sia butik nära finns inte. Ullared kommer jag itne att åka till heller tyvärr..

Rusta hade förut såg jag, ungefär såna som på Ellos, men på Ellos var det ju rea så jag ska höra med svägerskan, hon funderade också på att ha fejk eftersom hon har samma problem som jag.

Tack för alla tips, fler mottages gärna =)

• Mamsis

Mmmm fiiiiiiina saker! Ska kolla noggrannt där nu =) Tack!

• LitenLoppa

Kolla in Ceasar Collection på denna sida: www.berdeplants.se/ Jag hittade dom via tidningen Hus & Hem som visade att dom hade jättefina fejkorkidékvistar som man bara sticker ner i krukan. Jättesmart när blomman har slutat blomma och bara har kvar gröna blad. Dom har massa andra fina fejkväxter också. Här kan du titta i Ceasar collections katalog som också finns på hemsidan: www.berdeplants.se/pdf/var2008/Katalog.pdf

• Rigmor Mortis
    MajaMaria79 skrev 2008-03-19 11:42:32 följande:
    www.artflowers.se de har väldgt fina blommor tycker jag. Och japp, de är 100% fejk.
    Det ser jättefint ut på hemsidan, men tål de en närmare titt? Det är ju inte särskilt detaljerade bilder där..
Svar på tråden Nej, nu blir det fejkblommor!