• Rastafairy

Ni som städar!

Gick ni någon utbildning innan ni fick jobb som lokalvårdare?
    Hade ni bil?

Vad tjänar ni per månad?

*nyfiken*

• Svar på tråden Ni som städar!
  • Mizz Turko

Hahaha, trodde frågan riktade sig till alla vi som städar...

städar ju hemma...

• Harling1985

Jag har ingen utbildning blev mamma när jag gick i nian, och var hemma med pojken fram till 03,Då jag började städa..Är anställd på 32H/Vecka.. Får ut typ 15000 i månaden...

• Zemcia

oj, 32 timmar i veckan o du får ut 15000? Shit, min mamma jobbar som städerska och hon skulle inte ens komma upp i det om hon så jobbade övertid.

Jag har jobbat som städerska lite i etapper, sommarjobb, extraknäck osv och jag tycker att det är som alla andra jobb man kommer in i det. slitsamt är det självklart och ju längre du gör det desto mer sliter det på dig, men som extrajobb osv är det super.

• Zemcia
    Zemcia skrev 2008-03-17 16:30:04 följande:
    oj, 32 timmar i veckan o du får ut 15000? Shit, min mamma jobbar som städerska och hon skulle inte ens komma upp i det om hon så jobbade övertid.Jag har jobbat som städerska lite i etapper, sommarjobb, extraknäck osv och jag tycker att det är som alla andra jobb man kommer in i det. slitsamt är det självklart och ju längre du gör det desto mer sliter det på dig, men som extrajobb osv är det super.
    just det glömde nämna att nej jag hade ingen utb och inte min mamma heller när hon fick sitt. Men vissa kräver lite erfarenhet vilket jag tycker är lite löjligt ibland.

Men oftast behöver man ingen utb.
  • VåraHjärtan

Det är absolut inget krävande jobb- det beror ju på helt vad det är för typ av städjobb!.
    Har städat trappor- man går sin egen takt..   Kan vara tungt om man ska lyfta spann och ingen hiss... Kontorsstäd- går också i sin egen takt.  Man kör städvagn! Hur lätt som helst!. Tycker det är ett bra jobb, man sköter sig oftast själv.! Får 104kr i timmen..

• Harling1985
    Zemcia skrev 2008-03-17 16:30:04 följande: