• beadis

föds man som homosexuell?

Vad tror ni?

eller tycker ni att det är sjukdom?
    om ni inte tycker det, varför?

• Svar på tråden föds man som homosexuell?
  • Terppa

man "blir" inte gay eller hetero, det är nåt man är tror jag. sjukdom? nej de funktionerar ju precis lika väl som "alla andra", de råkar bara älska människor av samma kön, varför är det då konstigt?

• Ellekan

Jag tror att man föds som homosexuell. Finns många som berättar att de redan under barndomen känt sig "annorlunda", haft en dragning till människor av samma kön.

• Ellekan

Oj såg inte att du bad en motivera varför det inte är en sjukdom...kan jag inte motivera. Jag kan inte motivera varför det inte är en sjukdom att ha rött hår heller, eller vara en envis person eller andra egenskaper man föds med.

• ludenben

Man är den man är. Tror knappast att man väljer att vara det eller att det är en sjukdom.

• listo

Jag är övertygad om att man kan födas med en predisposition för homosexualitet.

Jag är extremt tålmodig, förutsatt att jag i slutändan får min egen vilja igenom
  • pulmones

Jo, man föds väl med sin läggning? jag föddes nog hetero....eller så blev jag det när de känslorna kom i tonåren?

spåelar iongen roll bara man blir lycklig och finner sig själv

• MissXXX

Eftersom det är "onaturligt" att vara homo så tror jag att det kan vara någon slags förändring i kroppen/hjärtan som man alltså föds med.

Shit, hur ska jag förklara hur jag tror utan att det ska låta som jag är homohatare, haha!

För att grovt förklara hur jag tänker, så tror jag att homosexualitet är en "störning" (ta det inte så ordagrant, jag vet intehur jag ska förklara annars), nåt som blivit fel under befruktelsem. Eftersom tanken är att männsikan ska kunna fortplanat sig så "ska" det vara man och kvinna, inte kvinna o. kvinna elr man o. man. Därför borde det "normala" vara att man blir hetero. Men som alltid så kan det gå fel vid befrukstningen och då kan man bli homo elr bi.

Fy, det låter så "rasistiskt", men jag hoppas ni förstår vad jag menar ändå. Jag har absolut inget emot homosexuella och anser inte heller att det är varken en sjukdom elr nåt konstigt. Såhär tror jag det ligger till bara..
    Hua, slakta mig inte nu

Jag tror även att det förekommer att man Väljer att bli det ena elr det andra, även om jag inte tror att det är lika vanligt och att ens känslor till detsamma könet inte är "på riktigt" då kankse. Anledningen till att man "väljer" det kan inte jag svara på.. kankse har man blivit sviken många ggr och tycker det motsatta könet är skit elr så vill man göra uppror på nåt sätt, vad vet jag

• Agapi

Tror absolut de är något man föds me. Har svårt att se hur man skulle "bli" homo om man växer upp i ett land där de bestraffas med döden tex, om de inte var medfött.

Tror oxå de är någon slags "störning" kanske att man blir utsatt för för mycke/lite kvinnliga/manliga hormon i fosterstadiet? Något sånt.

Kan ju påpeka att jag är bi själv så ser de absolut inte som något fel =) Men avikande är de ju, men jag tror absolut att de är något naturen fixat för att undvika överbefolkning (mycke pga att de finns hos många djur arter och att de inte är ärftligt för då hade de ju dött ut för lääängesen).

• Squander

Det är definitivt ingen sjukdom, men det är nog nåt man föds som.
    Precis som man föds som heterosexuell.
    Jag tror att killar iaf, som är homosexuella har fler kvinnliga könshormoner (eller vad det heter) i kroppen som gör att dom blir attraherade av det samma könet.
    Men det är bara en teori.
    Och jag känner många bi- och homosexuella och tycker att det är lika naturligt som att vara heterosexuell och transexuell. :)

Svar på tråden föds man som homosexuell?