Någon som lyckats med äggdonation i St Petersburg?
Funderar på AVA-kliniken i St Petersburg, ngn här som plussat efter att ha varit där? ET eller FET?
Funderar på AVA-kliniken i St Petersburg, ngn här som plussat efter att ha varit där? ET eller FET?
Ja, men fick missfall. Är på G igen, dock.
Vi håller på med behandling där.Ska tillbaka i April för FET.
Kan rekommendera kliniken.
Vad spännande! Håller tummarna att allt går bra!
Squirl och andra som var på AVA-Peter (Nevisky pr 22-24)
Jag har bokat besök på AVA-Riga 4/04 kl16.00.
Jag flyger samma dag och är framme 13.40. Hinner jag komma i tid till kliniken, kl16.00?
Jag vet att det är en tajt planering men det är ett jävla jobb att få ihop logistiken om man ska dit - visa....
Ja du hinner. Taxi tar ca 20 minuter från flygplatsen och det är oftast inte mkt trafik den tiden. Däremot när jag skulle till flyget efter ET ca 17.00 var det trög trafik och jag hann knappt. Satt och hoppade ut äggen
Som andra sagt så hinner du! Blev själv lite förvånad över hur snabbt det gick att komma till kliniken. Det är ju trots allt en storstad och man är van vid att flygplatser ligger en bit utanför staden.
Tack snälla!
Bra att jag vet att det går att hinna i tid om det inte blir flygförseningar.
Det är ju synd att det inte gå praktiskt sett att åka fram och tillbaka på samma dag :) Det är mitt första besök och jag har ingen lust att övernatta där men det är Rachmaninov hotel som gäller.
Tycker också det skulle vara bra att kunna åka över dagen men omöjligt för mig då jag har en bit till flygplats.
Vi sov också på hotell, vi kom kvällen innan vi hade tid på kliniken.
Lycka till! Ska bli kul att höra ditt intryck av kliniken. Jag kommer antagligen göra ET i slutat av april.
Jag hade ingen som helst lust att övernatta......faktiskt. När jag först kom till Riga kände jag mig liten och ensam. Man kan säga att jag och mannen inte riktigt kapat navelsträngen. Vi gör ALLT tillsammans. Känns nästan lite pinsamt att en sådan stark kvinna blir som ett litet hungrigt, hemlöst barn ensam i Riga. Men SJÄLVKLART handlar det ju om varför man är där. Det gör ju allt mer spänt och "läskigt". Jag åkte dit på morgonen 7 flyget och var alltså framme där 9 i deras tid ungefär. Sedan knatade jag runt där till kl 16 när jag hade insättning. Jag tittade i affärer försökte hitta alla bra hotell man hört talas om ex Albert hotel. det var SKITKALLT när jag var där och de på kliniken gav mig varm choklad för jag var helt stelfrusen. Jag knatade runt och tänkte: Jo men det är ju bra för blodcirkulationen F*n vad dum man är ibland! Sedan ringde de taxi och jag tog flyget hem 18.45. Gick kanonbra! MEN nästa ggn kommer jag nog övernatta. Såååå dyrt är det inte. Och nu känner man sig mer "hemma". Min man hade dock shoppat runt rejält och pratade om ställen jag inte vågade mig på att gå till, jag visste inte om jag skulle hinna tillbaka.
Jag tyckte Riga var ganska trist första tillfället vi var där. Och därför ville jag inte övernatta. Men nu har jag hört om jättefina ställen som jag ska prova mig på. Och vintern fick det att se finare ut....konstigt nog
Hej,
jag har varit i St Petersburg och fått äggdonation på AVA-klinken. Nu har det snart gått fyra veckor och so far tycks allt ha gått bra! Gjorde ett graviditetstest på lab den 27 dec och enligt detta är jag gravid.
Nu är jag lite osäker på vad man ska göra härnäst. Söka upp en mödravårdscentral? Jag ringde Mamma Mia där de lät lite förvånade över att jag ringde så tidigt...när är det normalt att söka upp MVC? Och finns det någon MVC som har bättre koll på Äggdonation än andra?
Hej,
vi gjorde äggdonation genom doktor Olga på Ava-kliniken i S:t Petersburg för cirka tre år sedan. Har nu två underbara tvillingpojkar som vi är oändligt tacksamma över.
Vi blev proffsigt bemötta på mottagningen och alla frågor vi hade tog doktor Olga hand om på ett utmärkt sätt.
Kan verkligen rekommendera Ava-kliniken i S:t Petersburg.
Har också tvillingar efter att ha varit på Ava St Petersburg. Instämmer med PeterH - väl omhändertagna och alla vi mötte på kliniken var mycket proffsiga.
Jag vet 3 personer som varit på Ava St Petersburg och alla har blivit gravida och fått barn.
Radpberry81,
Tråden handlar ju om St:Petersburg, inte Riga.
St:Petersburg är en fantastisk stad! Vi blev helt förälskade och tänker åks tillbaka.
Hej!
Jag planerar att göra en äggdonation vid AVA kliniken i st petersburg
Jag har hunnit fylla 46 år,är det någon av er andra,som blivit gravida som varit 45+
Jag undrar ocks om man verkligen behöver vara där en hel vecka..,det känns som en lång tid.
Många Hälsningar
barnlängtande
Hej!
Funderar också på denna klinik. Kul att läsa att flera har lyckats bli gravida. Det ger oss hopp och en känsla att vi vill försöka med ÄD.