Det finns mycket riktigt stavar i plast som anpassar sig efter kroppen. Ofta går de under rubriker som ptfe-plast, retainers eller gravidsmycke. De behöver inte vara jättelånga och vill man inte ha de fula vita kulorna kan man byta ut dem mot vanliga metallkulor. Dessa är bättre än vanliga metallstavar då trycket minskar och risken för att piercingen emigrerar eller brister minskar.
Smyckena finns hos piercare och på nätet. Jag beställde min på wildcat.co.uk . De har gratis frakt till sverige även vid köp av endast ett smycke så det gick på ca 60kr så hade jag det i brevlådan inom ett par veckor. Annars är det bara att googla efter svenska sidor, men barbarella är en butik som brukar ha. Jag valde en stav som var 2 mm längre än mitt vanliga smycke och bytte ut kulorna mot svarta titankulor från ett annat smycke.
Den klickbara bilden visar min navel med och utan smycke i v 32. Mycket spänd men än går det fint att gå utan smycke några dagar och sedan sätta dit det igen. Har haft min navelpiercing i 3 år. Jag går oftast utan smycke då det skäver mot kläder nu när magen börjar vara rätt stor.