• Lindizzz82

Gravid och piercing i naveln.

Gravid och har piercing i naveln....
    Vet att det finns särskilda piercingstavar till de som har håll i naveln när man är gravid. De är liksom gjorda av mjukplast och är jättelånga. Vet någon var man kan köpa dessa, någon som sett eller hört något? tacksam för svar.

• Svar på tråden Gravid och piercing i naveln.
  • Liten Mjau

Jag kollade på en sån när jag tyckte att det spände för mycket. De var i vit plast och kostade ca 100kr. Skit fula. Jag har haft min peircing i 7 år så hon som sålde stavarna sa att jag nog inte behövde nån stav. det skulle nog inte växa igen. Och det har inte växt igen ännu, och det är väl 8 veckor sen jag tog ut staven.

Lycka till!

• MabyeBaby

Jag hade vanlig stav i till ca 4 veckor innan förlossningen sist och det var inga problem alls med den (beror nog säkert på hur magen växer också) - hade haft min i ca 4år innan jag blev gravid sist och den växte aboslut inte igen o ser likadan ut som den gjorde innan :) Lycka till!

• tjips

Jag tog ut min förra graviditeten, hade haft den o säkert 8 år och det växte igen. Min mage blev så spända tt det aldig hade gått att ha kvar piercingen.

• AnnaH

Det finns mycket riktigt stavar i plast som anpassar sig efter kroppen. Ofta går de under rubriker som ptfe-plast, retainers eller gravidsmycke. De behöver inte vara jättelånga och vill man inte ha de fula vita kulorna kan man byta ut dem mot vanliga metallkulor. Dessa är bättre än vanliga metallstavar då trycket minskar och risken för att piercingen emigrerar eller brister minskar.

Smyckena finns hos piercare och på nätet. Jag beställde min på wildcat.co.uk . De har gratis frakt till sverige även vid köp av endast ett smycke så det gick på ca 60kr så hade jag det i brevlådan inom ett par veckor. Annars är det bara att googla efter svenska sidor, men barbarella är en butik som brukar ha. Jag valde en stav som var 2 mm längre än mitt vanliga smycke och bytte ut kulorna mot svarta titankulor från ett annat smycke.

Den klickbara bilden visar min navel med och utan smycke i v 32. Mycket spänd men än går det fint att gå utan smycke några dagar och sedan sätta dit det igen. Har haft min navelpiercing i 3 år. Jag går oftast utan smycke då det skäver mot kläder nu när magen börjar vara rätt stor.

navel.jpg

v.33
Svar på tråden Gravid och piercing i naveln.