Någon som varit med om något liknande???
Hej.
Var på VUL i går. När vi kom dit så fick jag först göra ett gravtest(urin) och det var positivt.
Sedan så började hon med undersökningen. "Körde" in de där "spatlarna" och då började det att rinna blod och hon sa att hon såg en "klump" som satt fast, den tog hon bort och undersökte och sa sedan att det inte var någon/något foster/fostersäck där. Hon fortsatte att undersöka men såg ingen "säck" eller något som skulle tyda på att jag var gravid, fastän att jag gjorde ett positvt gravtest 5 minuter innan hon undersökte mig(det kom inget blod när jag kissade i burken till gravtestet).
Jag fick sedan lämna ett blodprov som de kommer att jämföra med det blodprovet som jag ska lämna på måndag och sedan ska jag träffa läkaren på torsdag den 20:de igen.
Har fått tre alternativ vad detta kan innebära. 1. Missfall 2. Utomkvedshavandeskap 3. Eller en graviditet, med en "vanlig" blödning.
Jag vet inte vad jag ska tro, men eftersom vi har 2 missfall bakom oss så slutar väl inte detta bra heller. Blöder fortfarande och med klumpar i, men jag har inget ont i magen vilket jag tycer att jag borde få om det nu ska vara missfall och jag har fortfarande ont i brösten, vilket jag haft i 4-5 veckor snart...
Någon som vill ventilera.......