• Lina86

Vill gifta mig med min sambo..men är rädd för vad folk skulle säga.

Visste inte vart jag skulle lägga detta inlägg..

Men..
    jag har aldrig tänkt så mkt på giftermål som jag gör nu..
    Jag älskar min sambo oerhört mkt och jag vet att han gör detsamma.
    Vi har en liten flicka tillsammans på 5 månader och vi har varit förlovade i snart 2 år..

Nu så är det så att jag vill gifta mig men är rädd för vad föräldrar o övrig släkt skulle säga om det..
    Och jag vill inte ta hans efternamn Olsson..
    men jag kan tänka mig att ha det tillsammans med mitt efternamn Forslund..
    tex Forslund-Olsson.
    Det går va?

Nån som känner ungefär lika?
    alltså att man inte vågar gifta sig pga rädsla för vad nära & kära skulle tycka..

• Svar på tråden Vill gifta mig med min sambo..men är rädd för vad folk skulle säga.
  • Tjej 83

vad ska de säga?
    sa de något när ni blev ihop? förlovade er? fick eran dotter?

de ende min släkt/familj fråga va om ja ska ta hans efternamn men ja sa som du sa, de blir mitt+hans efternamn. inte bara hans hehe.. så de så.. sen va de inge annat..

• Vilmagbg

Klart ni ska gifta Er om ni vill. Varför skulle släkten ha något emot det ?

Min syrra m familj heter också Forslund .....by the way
  • Lolagumman

Vad tror du nära och kära skulle tycka då??? Ni har ju barn ihop herregud, det är väl inte så konstigt att man vill gifta sig då!

• klvmia

Vad är du rädd att dom ska säga? Om ni älskar varann och har barn ihop så klart ni ska gifta er om ni vill det. Jag kan själv tänka mig att gifta mig men min sambo är inte inne på det, men om vi skulle göra det skulle hans släkt protestera men det struntar jag i det är ju vi som är ihop.

• Prinsessan Zelda

konstigt att det ska vara så speciellt vem man gifter sig med, det är väl viktigare vem man skaffar barn med i så fall, och barn har ni ju redan så varför inte gifta er om ni vill det. Ni har ju redan valt ett liv ihop i och med ert barn, det är väl ingen stor skillnad ifall ni gifter er.

bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • Elinore

de tär väl "värre" att skaffa barn än att gifta sig.. skulle det gå fel e det ju "bara" att skilja sig..men, ungen har ni ju alltid

• Lina86

Tack för era peppande svar

Har bestämt mig nu att jag skiter i vad folk säger.
    Han och jag älskar varandra högt och vill dela våra liv med varandra..
    ingen av oss kan se ett liv utan den ena i framtiden.
    Båda tror också att det var meningen att det skulle bli han och jag.

Får väl se då om det blir giftermål i sommar eller nå då

• MissXXX

21 år? Då är man ju gammal, hehe det är ju ni som gifter er, inter era föräldrar. Lycka till!

• tusca

Jag haller med alla andra. Vad tusan, ni har ju barn ihop. Man kan skilja sig fran varandra, men barnen har man ihop hela livet. Om nagon har asikter om ert giftermal, sa borde de ha det om barnet med. Grr.
    Gift er, sa klart!!!

Svar på tråden Vill gifta mig med min sambo..men är rädd för vad folk skulle säga.