• LinaEje

någon som också vistades på Hvodovre i danmark 2006

Det vore kul att prata av sig lite om era upplevelser om att vara i ett annat land med er lilla vi tyckte att det var jätte bra i Damark även om vi var tveksamma i börja de kunde lika bra skickada os till Ungern kändes det som när vi fick beskedet att de skulle skicka oss till Danmark. Jag blev snittad och vi fick stanna i ca tre veckor. innan vi blev utvisde till Malmö neo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-11 18:38
    Fel stavning i rubriken hvidovre skall det vara

• Svar på tråden någon som också vistades på Hvodovre i danmark 2006
  • Jalica

Jag behövde inte förlösas i Danmark men gick igenom 5 blodtransfusioner (på bebisen i magen) i Danmark.

• LinaEje

allt var bara positivt maten var 100% bättre än i sverige högre personal täthet på rummet där julia var den första tiden

• Jalica

Jag gillade inta alls maten på sjukhuset i Danmark....fast jag låg ju på Rikshospitalet, kanske inte samma mat som i Hvidovre

• MsBeauty

får jag fråga, varför blir man skickad till danmark?

• LinaEje

vi blev skickade dit för det var platsbrist på UMAS. Ang maten man fick ett meny kort med ca 35 olika rätter sen var det bara att ringa köket och beställa vad man ville ha lika med frukosten. Sen till lunch hade de en helhög olika goda mackor med allt från leverpastej till rostbiff. och en kyl där man fick hämta saft eller mineral vatt mm. När jag låg i malmö innan tjejen var född fick man tigga till sig ett glas saft för den var bara till de nyförlösta men hallå vad är sverige på väg. Men Neo i Malmö döär vi tillslut hamnade var bra underbar personal osv men där fanns inte samma täthet på rummen. Men man blev lite chockad när man såg in i kuvös förrådet i Danmark där fanns det kuvöser, de kund tom ställa iordning ett extra rum med plats för tre eller fyra kuvöser om det skulle behövas. Men sen och andra sidan betalar Danskarna mer i skatt.

• Jalica

Jag fick åka till danmark för att göra blodtransfusioner på bebisen som då låg i magen.

Jag fick inte välja mat utan den kom upp och så fick man hämta den själv vid matvagnen....inte gott alls....

• Jalica

Linaeje

Varför blev du snittad?
    Problem med graviditeten?

Svar på tråden någon som också vistades på Hvodovre i danmark 2006