• Nennis1

Auroragruppen på Danderyds Sjukhus

Är det någon som varit där?

Min bm har skickat en remiss dit åt mig och hon sa att det kan ta lite tid innan man får en tid eftersom att det är många som väntar.

Nu har jag 53 dagar kvar och jag undrar lite hur lång tid det tar innan man får en tid?

Vad gör man där?

Är dom snälla och förstående?

Jag orkar inte träffa någon som säger som alla andra, att -Det är bara att ta i litegrann så kommer hon ut. Vaddå bara ta i litegrann??? Jag hade en skitjobbig första förlossning och vill inte vara med om det igen.

Tacksam om någon kunde upplysa mig lite!

• Svar på tråden Auroragruppen på Danderyds Sjukhus
  • jennyug

Hej har inte varit där så kan inte svara på dina frågor, men har jobbat på ds kvinnoklinik och känner flera av de bm som jobbar där och många är helt fantastiska. Är oxå totalt livrädd inför min nästa förlossning, så skriv gärna efter och meddela om det känns bättre efter att du pratat med dom.

• Nennis1

Ja jag återkommer... om jag nu blir kallad någongång!

• Bembu

Har inte varit där själv men har några kompisar som varit där. Dem är jätte nöjda med besöket/ena. Man blir vänligt bemöt och dem tar en på allvar. respekterar hur man känner och arbetar ut efter det. Dem har stor vana av kvinnor förlossnings rädslor. Men prata med din nuvarande bm och förklara hur du känner inför mötet. Hon vet ju lite mer än en annan

Hoppas det går bra

Kram Bembu

• cameron

Jag var på två samtal med en Aurorakurator på Ds under min förra grav. Tyvärr kan jag inte påstå att det gav mig speciellt mkt men så var jag ju också mer eller mindre tvingad dit för att bearbeta min s k förlossningsrädsla. Jag, som ju redan hade bestämt mig för att snitt var det enda rätta, upplevde att kuratorn visserligen försökte sätta sig in i hur jag tänkte och kände men att det hela ändå gick ut på att övertyga mig om att vaginal förlossning är det bästa. Efter två besök fick jag nog och krävde ett nytt möte med den överläkare som jag träffat redan innan första Aurorabesöket. Överläkaren bokade efter en lång och jobbig diskussion in ett def snittdatumGlad Den här graviditeten "slapp" jag Aurora och överläkaren som jag träffade ngn månad efter rutinul bokade direkt in mig för planerat snittSkrattande

Världens bästa Olivia 060524. Lillasyster kommer 080507!
Svar på tråden Auroragruppen på Danderyds Sjukhus