• Nikolina

Intressant TV-program i repris idag

Idag kommer repris på "Gravid utan man" som också handlar om äggdonation. TV8 kl. 16.55,

Gravid utan man
    Amerikansk dokumentär från 2007. Vad händer när singelkvinnor ger upp jakten på ?Mr Right? och nöjer sig med hans DNA?. Det här är en intim och provokativ dokumentär som tittar närmare på den emotionella resa som kvinnor i 30- och 40-årsåldern gör när de försöker bli gravida på artificiell väg. Artificiell reproduktion är en miljardindustri på gränsen mellan medicin och vetenskap. Med biologiska klockor som tickar i bakgrunden belyser den här dokumentären de grundläggande mänskliga frågorna om livet, kärleken, fertiliteten och om moderskapets betydelse idag. Producerat år 2007. Regissör: Shannon O'Rourke.

• Svar på tråden Intressant TV-program i repris idag
  • isisisis

Jag ska definitivt titta.
    Missade det i torsdags då jag jobbade!
    Tack för du påminde!

• makima

Den MÅSTE ni bara se!

Såg den i torsdags och tänker se den igen...

Även om jag har en "mr right" att vilja få barn med så är känslorna för oss lika djupa som de som försöker själv.

Denna film visar ju hoppet,fertilitetsbehandlingar (allt från insemination till ÄD), positiva o negativa resultat, besvikelsen, den biologiska klockan som tickar, den ofattbara glädjen när de får sitt efterlängtade barn.

makima

• Jag är Sma

Tack för tipset - ska absolut kolla denna gång!

• Singeladopt

Äsch, missade den igen. *suck*

Svar på tråden Intressant TV-program i repris idag