• TheodorMiranda

Hur länge får man sova på magen?

Hejsan!
    Är gravid i 22a veckan och jag sover fortfarande på magen. Somnar på magen men vaknar att jag ligger på sidan eller på rygg så jag antar att det inte blir så länge på magen. Ibland så gör det ont när jag ska lägga mej på magen och då skiter jag i det.. När jag berättade för min syster att jag fortfarande sov på magen så blev hon chockad..
    Nu e min fråga, hur länge FÅR man sova på magen utan att det e skadligt för barnet? Eller det e så länge man själv tycker att det e bekvämt?
    Tacksam för svar!

• Svar på tråden Hur länge får man sova på magen?
  • 08FödsEnStjärna

Det är väl sålänge man tycker det är bekvämt?
    Fast jag är inte säker... men det borde väl inte
    vara någon fara.

• jen bossman

Får och får... Det finns nog inga regler men så småningom kommer du inte tycka att det är bekvämt längre och då slutar man oftast med det :)

• lia76

Så länge du kan.
    Tills du börjar känna att det är obekvämt.
    Kan säga att det int egår att sova på mage till slut
    Men sov du på mage tills du känner att det tar emot för mycket

Trollet BF 4/9-2008, Stella 23/9-2006
  • beadis

jag är likadan, sover fortfarande på magen, är i v19...tycker att ibland känns det obekvämt men oftast går det bra, har gjort det med alla tre bebbarna imagen. Var lite orolig över detta förra graviditeten o frågade min bm o hon sa att det inte var ngn fara alls...

• Oliwa

Tror inte det är reglerat i någon lag!

Jag sov helt på mage till v 30 ca och halvt på mage/på sida till v 41.

• Hektor

Jag är i vecka 33 och sover fortfarande på magen :)

Ingen fara vad jag har hört, barnet kläms inte..

• Bobbenn

Så länge du vill?

BF 27/3-08
  • StepByStep

Ja jag säger som dom andra här, så länge det känns bekvämt för dig så. Men jag sover iaf inte på magen längre och jag går in i v.26 imorgon, men när jag var gravid första gången så läste jag här i en tråd om en som var i samma vecka som mig som gjorde det. Så det är från kvinna till kvinna så att säga. Skrattande

~*~Esmeralda 050417 & en liten väntad med Bf 080621~*~
  • TheodorMiranda

Tror heller inte att det e någon fara.. Som jag nämde så gör det ont i bland men då lägger jag mej inte på magen..
    Men det e så svårt att vänja sig att inte lägga sig på magen när man e van med att göra det..

• TheodorMiranda

okay tacksam för alla svar! blev liksom orolig där ett tag!

Svar på tråden Hur länge får man sova på magen?