• annicka67

EGV i Riga i slutet av mars! Tips?

Hej! Vi åker till Riga för äggdoanation på EGV i slutet av mars. Är det någon som har några tips? Något särskilt som är bra att tänka på...? Hur gjorde ni, lät ni sätta in ett eller två embryon? Får man välja OM det nu skulle vara att man har sådan tur vill säga.?

• Svar på tråden EGV i Riga i slutet av mars! Tips?
  • isisisis

Du är 40 år?
    Då får du välja.
    Skulle tro att 2 ägg är ett gott val.

Om jag var 40 skulle jag välja 2 iaf.
    Nu är jag 43 och valde 3 sist.
    Det tyckte embyologen .

• suba

OK, jag ska kanske tänka på 3 nästa gång. Det är svårt med tanke på risker. Det är lättare att bestämma sig för 2 trots att då finns fortfarande risker.

• Sleepingbeuty

I USA sätter dom in 4-5 ägg och på vissa andra kliniker 7-8 st.
    Såg det på TV i förrgår.Fast då ska man vara över 40 år.

Hur går det för dig på EGV nu när Olegs har slutat? Har du bra kontakt med Dr Maris?

• Sleepingbeuty

Varför berättar du inte om vad du har varit med okom på EGV sen Olegs slutade SUBA?

Jag skulle inte rekommendera den kliniken längre. DU Annicka som ska dit.Skicka gärna dina ordinatuioner till mig från EGV så ska jag hjälpa dig om de har missat nåt, som progesteronet som man måste ta 2-3 dygn innan ET och sen efter till v 12 om man blir gravid.Dessutom kolla din slenhinna flera gånger för ibland behöver man höja progynon dosen.
    Prednisolon är alltid bra att ta. Trombyl 75 mg förhindrar missfall till 50% enligt en läkare i Borås.Så det kör boråsläakaren på alla. Undrar du över nåt så skriv gärna i min inbox.Det skulle ju vara trist om någon anna som ska dit nu första gången inte vet hur slarvig den där DR Maris är!!!
    Sååå himla synd att Olegs slutade!!
    Tita in i EGV tråden om du inte redan har gjort det på 40+ forumet.

• suba

annicka67- jag var där 28/02.

Du kan ju läsa på EGV trådet mina kommentarer.

De är en skara skurkar enligt min åsikt.
    Följ Sleppingbeuty råd. Skicka till henne de här uppgifterna.
    Lycka till!

• Liselotte B

Jag var på EGV och bara kände mig för nyligen och jag tycker stämningen var väldigt virrig där. Maris sa att han inte är färdigutbildad... AVA gav ett seriösare intryck tycker jag.

• Carolina73

Usch det där lät inte kul, är det enda kliniken i Riga? Hur lång är väntetiden i St Petersburg?

• isisisis

Carolina,tag och sök på google.
    Googla med IVF och stad.

Det finns kliniker i grekland,spanien,estland och litauen och Ukraina mm...

Bara att skriva och fråga.

Ibland är inte hemsidan på engelska,men man förstår det mesta iaf vad det rör sig om.

De förstår när man skriver på engelska till dem.

Ingen här inne på FL har direkt någon större erfarenhet av kliniker ute i europa.

Jag har tillbringat månader med sökande och skrivande och väntan på svar.
    Man lär sig och mognar i sina beslut genom att söka informationen själv.

Den erfarenheten är sedan nyttig när man ska ge sig ut....

Lycka till

• Sleepingbeuty

Dr Maris på EGV är ny .Han jobbar på ett sjukhus och springer mellan kliniken och sjukhuset.Han ordinerar fel och har svårt medc att få patienter att känna trygghet i en bra kommunikation.Jag litar inte ett dugg på honom, sen Olgs skutade.Så jag åker inte dit längre. Tyvärr!

Svar på tråden EGV i Riga i slutet av mars! Tips?