Ska på "klarasamtal" inom de närmsta veckorna...
... någon som har varit på ett sådant och har blivit mer lugn inför förlossningen efter?
Kram på er alla där ute..
... någon som har varit på ett sådant och har blivit mer lugn inför förlossningen efter?
Kram på er alla där ute..
*puffar*
Jag var på mitt första klarasamtal 26/2, helt underbar barnmorska träffade jag.
ska man gå mer än en gång?
Jag ska det i alla fall, ska dit igen den 27 denna månad och förhoppningsvis fler gånger efter det... Sen kan man få rådgivning på telefon, det beror ju på dina egna önskemål hur många träffar/på vilket vis osv.
Jag e ju lite sent ute egentligen för jaag har bara 5 veckor kvar...
Jag har 47 dagar kvar. Men enligt min BM är det bra att inte börja för tidigt i graviditeten, utan vänta ett tag, kollaöver hur man känner osv.
Då ska vi ha nästan samtidigt, jag har 41 dagar kvar.
Va roligt, då kanske vi kan följas åt lite. Är det ert första barn? Detta är vårt barn nummer två (av tre graviditeter)
Japp det e vårt första, väldigt spännande!!
Jag var efter en jobbig förlossning på aurora samtal och fick dessutom en privat visning av förlossningen utan några andra mammor med. Fick en underbar bmsk som aurora som verkligen lyssnade och hjälpte mig att bearbeta. Fick även träffa överläkaren och gå igenom allt och fick ett löfte om snitt om det blev för jobbigt. När det sen väl blev dags för förlossning så kände jag mig lugn och fokuserad och fick en drömförlossning.
Jag går oxå på Klara. Kändes bra nu andra gången. Jag rekommenderar att ta med den som skall närvara vid förlossningen. Det kändes mycket bättre andra gången jag gick på samtal och hade sambon med.
Går ni i Västerås?
Jag fick titta in på förlossningen denna gång...nästa gång skall jag få öva att andas lustgas..
Japp jag går i Västerås.
Det är skönt att det finns sådan verksamhet som Klara. Jag har nyligen också bytt mödravårdscentral och jag är så nöjd! Är så glad att jag äntligen fick komma till en barnmorska som jag tycker om och känner förtroende för. Hade otur innan...bytte BM varje gån i princip för de flyttade runt eller blev sjukskrivna och så fick jag ingen föräldragrupp Nu har jag äntligen fått en mammagrupp
Ja, jag är superimponerad av "min" Klara-bm, vilken helt underbar och otrolig människa! Jag har fullt förtroende för henne!
Härligt!!
Har du varit på samtal än? Hur har det gått?
Min Aurora-barnmorska var underbar, jag blev 99% lugnare så fort jag träffat henne. Det var så skönt när jag själv fick komma fram till att "jomen visst ska jag klara av att föda"! Gick totalt fyra gånger, man får gå så många gånger man behöver.