• ulrika

Måla elementet i badrummet

Vi har ett pruttfult element i badrummet som jag starkt funderar på att pigga upp med lite färg. För tillfället är elementet vitt men är sååå tråkigt och man ser dammet lätt. Min fråga är om man kan bryta elementfärg till önskad nyans precis som man bryter vanlig färg?

Någon som provat att piffa till sitt element? Berätta!

• Svar på tråden Måla elementet i badrummet
  • MiaP

Har jag aldrig tänkt på, låter lite kul tycker jag. Visst måste det väl gå. Huvudsaken är att elementfärgen är vattenbaserad.

I vårt hus har vi bruna äckelelementi flera rum. De ska målas om när vi gör iordning rummen.

Så kunde man måla bajsbruna element på 70-talet kan du nog hitta på något kul!

• musli

Mamma målade sitt element med Hammerite metallfärg i nån läcker lila, blev jättetufft och inget förarbete mer än tvätt av elementet krävdes! Med Hammerite kan man ju till och med måla direkt på rost!

• EmmaWi

Det finns speciell elementfärg att köpa, fråga på en färgaffär bara.

• Puss och Kram

Man kan bryta elementfärg i vilken kulör du än vill ha. Vi har målat om alla våra element, har fungerat både med oljefärg och vattenbaserad enligt rekomendation på beckers nya hem

• Puss och Kram

När jag var 10år så ville jag ha mintgröna element i mitt rum och det fixade mamma åt mig, jag var så nöjd även om de idag är vita igen...

Svar på tråden Måla elementet i badrummet