• aprilbebbe

    Har ni tips på dvd för 1 åring med massa musik och dans?

    Hej! Min kille närmar sig 1 år och vi har börjat introducera video för honom. Ibland när det är teletubbies på tv har vi visat och han verkar gilla det. Nu är han en som verkligen gillar musik och det är när de sjunger som han (och jag) njuter mest. Även disney har ju en del musik som vi diggat till, men sen kommer ju tecknat som han inte riktigt vill se på. Eftersom man aldrig vet när något går på tv letar jag efter en bra DVD, alla tips mottas med glädje! Och som sagt, mest musik och dans...

  • Svar på tråden Har ni tips på dvd för 1 åring med massa musik och dans?
  • visspen

    highschool musical de tittar min 10 mån på när det är på disney playhouse

  • aprilbebbe

    Tack!

    Hittade just dvd med teletubbies som heter typ dansar och en annan med sång och rim (eller liknande). Är det någon som har dessa? Är det mycket sång i dem?

    När börjar barn se på typ byggare bob etc? Finns det något annat än teletubbies för under året?

  • Tant Green

    Mora träsk på cirkus fick dottern i 1-årspresent och gillade den direkt

  • aprilbebbe

    Tack!

    Mora träsk är beställd. Nu får vi se, hade aldrig kommit på att beställa den på egen hand. Så tack.

    Haha, high school musical kollade jag på på när jag flög sist och det var det värsta jag sett. men samtidigt hade jag älskat det när jag var liten.... Men inte till en 1 åring väl? (Även om han nog skulle älska musiken...)

  • Lottie72

    Från www.teckenhatten.se kan du beställa en helhärlig dvd som heter "Hopphatten" med underbart fartiga, glada och medryckande sånger att både sjunga med och röra sig till!!!
    Min mellantjej som är 22 månader älskar den och kan se den varje dag om hon får!!Glad

  • aprilbebbe

    Tack för tipset!

    För andra som vill gå in på länken Lottie tipsade om kan jag säga att det är www.teckenhatten.com/ som gäller.... Alltså inte .se på slutet.

  • Gurkan82

    Hej, jag skulle vilja köpa moraträsk till min son som är 1 år Var Kan man köpa den?

  • tammimamman

    Ett annat tips på bra film till små barn är baby Einstain. Finns några olika titlar. Vi har "Djuren omkring oss".Där får man träffa våra vanligaste djur på nära håll. Lungt och pedagogiskt!

  • pattisza

    Nalle har ett stort blått hus. Där sjunger de ganska mycket, min dotter älskade den från 1 år.

  • SaraBaraSara

    Ariel tittade jag jämt på när jag var liten tyckte det var roligt när dom sjöng oså fast det är ju inte bara dans & musik kanske är för lite äldre.

  • Lillstrumpa82

    Vår dotter älskar teletubbies, den vi har är Dansa med teletubbies. Och sen gillar hon även Sjung med tweenies.

  • ludenben

    Jag skulle med rekommendera Mora Träsk. De kan lätt följa med i rörelserna och sångerna passar en ettåring likväl som en treåring.

  • mujk

    Min tjej gillade - och fortfarande gillar - en DVD från BArnens bokklubb som heter nåt med rim och ramsor. Det är en mamma som gör just rim och ramsor med små barn.

  • curinsson

    Hej. Jag har en pojk på 1 år som älskar Tweenies. Jag har letat överallt efter Dvd med tweenies. Är det någon som har kvar någon dvd...så hade ni gjort oss så lyckliga..tackar i förhand..mvh Sandra och León

Svar på tråden Har ni tips på dvd för 1 åring med massa musik och dans?