• sofie och laura

sjuk igen

laura var på dagis i 4 dagar kom hem o stört förkyld

Då blev det lill pojkens tur hostar o förkyld får börja med inhalationerna igen då!!!

Hur har det vart med era vid 6 mån o förkylning leo skulle vart 3 månader egentligen

suck

• Svar på tråden sjuk igen
  • Gemelas

Jag hade nog hållt stora barnet hemma från dagis tills värsta infektionstiden ebbat ut och låtit henne börja på dagis igen längre fram i vår. Vi håller tom våra 17 mån premisar ifrån dagisbarn för att de inte ska bli sjuka, det är ju värsta RS-året denna säsongen oxå..
    Krya på er!

• knäppisen

Jag fick en premis (född v 29) hösten 06 och min dotter gick på dagis varje dag 8-15 ändå. Jag hade faktiskt inte orkat ha henne hemma, det var alldeles förmycket att bara ta hand om den lille och det var därför vi även fick utökade tider på dagiset. Diskuterade saken med neo innan vi bestämde hur vi skulle göra och de tyckte att för hennes skull och för min skull så borde hon gå på dagis. Om lilleman skulle få en infektion så fick vi ta det då. Resten av familjen drar ju också hem infektioner, inte bara dagisbarn.

Han har varit förkyld ett stort antal gånger, men det har gått bra att ta hand om det på hemmaplan. Lite koksalt, nezeril, nässug och extra inhalationer har rådit bukt på det hela. En gång blev vi inlagda då astman blev för svår, men då var han hela 9 mån och det var dessutom mitt i sommaren.

• sofie och laura

oki då så syora syster borde gå på dagis endå??

liksom allt har vart så mycket och stora syster börjar bli så trotsig så dagis e ju endå ett stort plus i kanten!!

men när det bli så här då blir det ju bara värre liksom

hoppas dom blir friska snart

• victory tilly

Vi har haft vår stora på dagis hela tiden och det har gått jättebra. Visserligen kom vi hem från neo i april i fjol, men visst har hon dragit hem en och annan förkylning.
    Man får ju helt enkelt bedöma varje situation utefter hur ens prematur är. Vår lilla är född i v 28, men har klarat förkylningar jättebra.
    Dagis är ju trots allt en skön avlastning när man har så fullt upp med sin lilla som kanske har sond, syrgas och övervakning ett bra tag framöver.

Svar på tråden sjuk igen