• Anonym

Bra advokat gällande umgängesfrågor i Göteborg?

Jag hoppas att någon här ska kunna hjälpa mig lite..

Mitt barns far har valt att gå till Tingsrätten gällande umgänge med vårt barn. I dagsläget träffar han barnet under övervakat umgänge, vilket han inte går med på längre. Han vill träffa vårt barn själv, under 'normala' förhållanden hemma hos honom, vilket jag inte vill då han vart våldsam tidigare och jag fått bevis efter bevis att han är precis likadan idag som han var när vi var tillsammans.

Givetvis har ett barn rätt till båda sina föräldrar, men när är förälder är våldsbenägen så anser jag att det är min plikt som förälder att skydda mitt barn till det yttersta.

Eftersom fallet kommer att gå till Tingsrätten så behöver jag nu börja se mig om efter en Advokat. Jag tänkte höra om någon här har erfarenhet inom det här området och har tips om en bra advokat i Göteborgsområdet som just haft med dessa frågor att göra?

Tänkte samtidigt passa på att fråga om någon vart i samma sits, och kanske vill utbyta några ord eller berätta om sina erfarenheter?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Bra advokat gällande umgängesfrågor i Göteborg?
  • Carinamamma84

Hej kanske inte samma sitts men jag fick gå genom tingstätten o Rättegången på grund av faderskapstest!!

• krabban06

Måste bara fråga ! har barnets pappa brukat våld mot ert barn ?

• blommanigbg

Jag befinner mig i vårdnadstvist nu.

• Anonym

Advokat Annika Stanislaus på Allmänna Advokatyrån i Gbg är super!! Mycket erfaren och kompetent i dessa frågor, enda nackdelen är hennes tidsbrist - men det blir väl så när man är populär...

• Anonym

krabban06:

Nej, fadern till barnet har inte brukat våld gentemot barnet.

• Anonym

Inger Sandins advokatbyrå i Vårgårda. Hon är toppen i vårdnadstvister!!!

• Anonym

Det behövs ingen advokat, det går bra att föra detta själva,

• Anonym
    Anonym skrev 2008-03-10 18:34:43 följande:
    Det behövs ingen advokat, det går bra att föra detta själva,
    Ursäkta, men på ren göteborska: "É du go i hela huvvet??" Råder du verkligen TS att gå till förhandling på TR utan ombud? Jösses... Ja, detta visar att man skall ta till sig de råd som är bra men borste från andra.
  • Anonym

skall du till domstol skall du absolut ha advokat med dig. Annars riskerar du bara att förvärra situationen. Jag är jurist själv och aktiv i Göteborg. Annika Stanislaus har gott rykte. Likaså Karin WInroth Ganters på Glimstedts advokatbyrå. Generellt sett är det svårt att få tid som tidigare inlägg sagt eftersom de är förhållandevis belastade. Jag skulle hellre avvakta och ta en av de mer erfarna istället för en jur kand. VÅrdnadsmål är väldigt svåra. Om det är så att man skall reagera på något sätt till tingsrätten, komma in med skrivelse eller närvara vid förhandling, kan alltid det nya ombudet ordna med ett anstånd så att tiden skjuts upp om det är så att ombudet är tidspressat.

• Anonym (mer?)
    blommanigbg skrev 2008-03-04 20:40:34 följande:
    Jag befinner mig i vårdnadstvist nu.
    Vill du berätta lite mer? Funderar lite på om jag ska inleda något liknande, men skulle vilja ha lite mer kött på benen. Kan du inviga oss lite mer? eller inboxa mig om du inte vill skriva det öppet här på sidan? Bor också i gbg.
  • blommanigbg

Har varit i tvist i nästan två år nu. Ska till huvudförhandling i slutet av april. För mig var det inte något att fundera på tyvärr. Jag var helt enkelt tvungen..

• Lithe

Jag ligger i tvist nu och har en tjej på Familjejuristen som heter Sofia Kolmodin, jag gillar henne skarpt och är väldigt seiös och fokuserad. Jag litar stenhårt på henne.
    Deras kontor ligger i stan vid Heden.

• buffen

jag ligger också i boendetvist... jag har birgitta von sydow... hon är kanon!!!

• blommanigbg

Har alla kvinnliga advokater?
    Jag har en manlig. Mycket bra,kunnig, korrekt och proffsig.

• Anonym
    Anonym skrev 2008-03-04 21:36:46 följande:
    Advokat Annika Stanislaus på Allmänna Advokatyrån i Gbg är super!! Mycket erfaren och kompetent i dessa frågor, enda nackdelen är hennes tidsbrist - men det blir väl så när man är populär...
    Tycker du det? Hon är super bara man gör vad HON vill och vad hon påtalar det som MP vill. Jag förlorade målet stort. Hade umgänge med min son (nästan VV) idag är snart 2 års jubileum för kidnappning av min son. Har ej fått prata eller träffa min son...inte ens under övervakning. 

Hon hotade (skrek i telefon) på mig; "om du säger det i rätten så  dödar jag dig". Hon är inte sin egen advokat utan jobbar under uppdrag av Göteborgs Tingsrätt... hon är alltså "politiskt korrekt".
     Jag var mycket missnöjd med henne då hon ville behaga MP vilket resulterade i att jag successivt tappade umgänge...
  • ars63

Hej !

Jag behöver en super duktig advokat gällande bodelning i Göteborg ? kan någon hjälpa mig min partner har anlitat advokat från allmänna advokat byrån. 

M V H ANONYM   

• Anonym (späckhuggerskan)

jag anlitade jurist gunnar flodin på aa & f. En  grym jurist. superproffsig rakt igenom fixade så jag fick rättshjälp och var också ett stort stö utanför det rent juridiska!

Svar på tråden Bra advokat gällande umgängesfrågor i Göteborg?