Föräldrar och familj vänjer sig! klart att dom kanske blir chockade, men när chocken har lagt sig och man fått vänja sig så brukar de flesta ta det rätt bra.
Jag kan säga att bara för man känner sig redo så är det inte säkert att man är det.. Jag tyckte att jag kände mig redo när jag var 14 år, och det kan jag ju säga idag att jag absolut inte hade vart..
Idag är jag 19 år, fyller 20 i november.. Och är gravid med vårt första barn som är beräknat till 19 september..
Nu känner jag mig redo på riktigt, men när man väl stod där med graviditetstestet i handen så kände jag absolut inte så kan jag säga.. jag vart livrädd, stod och skackade!
Vår bebis var inte planerad, men nu är den så välkommen så :)
Jag tycker du verkligen ska känna efter hur du känner, och är du mogen för och ta hand om ett barn som inte är friskt tex, orkar du med det? För det är ju tyvärr sånt som kan hända..
Om du känner att du är redo så tycker jag du ska leta reda på ett jobb så fort du kan om du inte redan har ett.. sen bo hemma ett tag och spara ihop lite.. o så kanske flytta ihop med pojkvännen och se hur det funkar först..
Lycka till