• Superizza

Smakprotioner..

Nu vill ja verkligen veta.. Alla säjer olika saker hela tiden..
    Kan man börja ge smakportioner till 4 månaders prematurbarn som egentligen skulle va 2 månader nu???

E de sant att de spelar ingen roll när dom föddes, om dom föddes för tidigt lr försent.. när dom e 4 månader så kan man börja??

Min son smaskar så när han ser oss äta o kollar väldigt mkt.. Kan de va tecken på att han vill börja oxå?

Inga dumma kommentarer nu, tack..

• Svar på tråden Smakprotioner..
  • maroon

Jag litar på min faster, hon jobbar på BVC, hon säger att man kan börja med smakisar när de är 4 månader oavsett om de är 1 månad för tidig eller två..
    Sitter din son dessutom o smaskar så hade jag nog provat att ge honom lite :)

• magda2

Jag har börjat ge min dotter lite smakisar, nån tsk då och då, och hon är född 4 veckor tidigt och det går hur bra som helst.

• Superizza

Nu har min son fått smakat o de tyckte han om.. Vi började me gröt o han ville bara ha mer o mer.. men man måste ju ta de stegvis..

• MallaMojs

Jag väntade tills mina var 5 månader (3m1v korrigerad tid) ungefär innan jag började lite - men deras intresse fick styra det!!!

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • JewelGirl

Det spelar ingen roll om de är prematurer!

Är de intresserade så kör när de är 4 mån okorrigerad med små smakisar. Här har vi 5månaders tvillingar som glatt äter några skedar majsgröt eller bananmos och sen äter de så mycket ersättning upptill som de orkar av den ordinarie mängden de får varje mål.

Vi frågade både neonatalavdelning och bvc innan och de sa att magen kommer igång från dag 1 så att säga så vill de smaka så prova

Jewel och Sancho fick en Samuel och Isabella 071005
Svar på tråden Smakprotioner..