• krammm

Förlossningsångest och 12 dagar kvar

Det känns som jag inte kommer klara av detta, vill skjuta bort förlossningen flera månader samtidigt som jag vill att han ska komma redan nu. Jag har fött barn tidigare Januari 2007 fick jag en son, allt gick bra tills efter epiudralen då avstannade värkarna och det hela slutade med sugklocka. Har sedan dag 1 på denna graviditet varit supernojig för att föda....Paniken kommer du jag tänker på att uppleva smärtan igen...Har någon tips på jag kan bli lugnare sista dagarna....

• Svar på tråden Förlossningsångest och 12 dagar kvar
  • Flickan och kråkan

Det kommer att gå jättebra! Kanske du ska skippa EDA:n den här gången - jag körde bara på lustgas och tyckte det gick bra, men det beror ju så klart på hur förlossningen är. När fick du EDA:n förra gången? Hur mycket hade du öppnat dig? När jag kom in till förlossningen var jag öppen 7cm och jag tyckte inte det blev så mycket värre (smärtan alltså) efter 8cm. Har man stått ut till dess kan man ju liksom lika gärna fortsätta.

Försök göra andra saker så du slipper tänka på det hela tiden. Jag hade lite tur inser jag så här i efterhand. Min lillgroda kom 2½ vecka för tidigt och jag var inte alls beredd på det - allt bara plötsligt hände - hann aldrig riktigt tänka efter...

Svar på tråden Förlossningsångest och 12 dagar kvar