Varför känner jag så här?
Hej!
Jag fick ett prematurbarn,21/12-07 8veckor för tidigt.Detta pga akut moderkaksavlossning.Det blev en flicka,1808g 41cm.Hon blev sedan liggandes på Neo-Intensiven på KS i stlm i 7veckor med ett x-antal infektioner och andningsproblem ,blodproblem m.m. jag var under den tiden mkt ledsen och spänd.Nu när hon har kommit hem har jag reagerat med ngt så konstigt att jag inte vill ta hand om henne ,irriterad när hon gråter ,känner mig som i ett vacuum där omvärlden lever och jag är i en bubbla.Jag kan inte sluta tänka på allt som hänt och varför detta skulle behöva hända....Vad är detta för reaktion ,varför känner jag ingen glädje med henne och varför känns det som jag bara vill dö,ingen ork att göra ngt, ingen lust att göra ngt.Nu har jag tom börjat ge ersättning till henne via flaska för att jag inte orkar amma henne.detta har i sin tur bidragit till att jag känner skuld mot henne....ingen bra mamma och så vidare.
Finns det ngn som känner igen sig eller har ngt /ngra tips på hur man kan komma vidare...???!
Kram
En ledsen och tom mamma*