• 1983

*Jag är en av de kvinnor som funderat

Jag är en av de kvinnor som funderat kring det här med att donera ägg!
    Vart vänder man sig och hur går det till?
    Jag har jätte mycket ägg och läkaren sa till mig lite skämtsamt att jag är vad man kallar för "frögurka".
    Då jag inte själv ska ha barn på ett tag har mina tankar varit på att donera bort ägg! Jag tycker det är så orättvist att det finns så många som inte kan få egna barn på ett "naturligt" sätt och jag skulle verkligen vilja hjälpa till.

Hoppas verkligen att detta inlägg inte låter konstigt eller att någon tar illa vid sig; jag menar absolut ingenting illa.

Tacksam för svar!
    Kram

• Svar på tråden *Jag är en av de kvinnor som funderat
  • Linisen

Ta kontakt med Venus här på villhabarn.com hon har precis börjat här på Sahlgrenska med att göra en förundersökning.

Jag står i kö för att få äggisar
    Linisen

• Jojjann

Jättepositivt att du vill donera ägg, tror inte att någon tar illa upp att du frågar om det!
    Bor i usa så vet inte vart man vänder sig i Sverige. Proceduren är iallafall ungefär lika som för oss som gör ivf, dvs att man först "stänger ner kroppen" sen stimulerar äggstockarna att producera fler mogna ägg än vanligt som sedan plockas ut vid ett litet ingrepp under lätt bedövning. Hela cykeln tar ca 6 veckor från början på nedregleringen till äggplock. Eftersom kroppen får stå ut med en massa hormonförändringar kan man (men behöver inte) få en del biverkningar, men de är ju övergående. Själv har jag inte känt av medicinering nästan alls och har dessutom blivit rätt van vid sprutor...

• UllaBella

Kolla in på de privata klinikerna som CLV och Sophiahemmet. I landstinget så har Uppsala iallafall hand om äggdonation.
    Jag har funderat lite i samma banor, men att OM det skulle bli så att vi får gå igenom IVF för att försöka få barn, så funderar jag över om det finns möjlighet att donera de överblivna äggen till någon annan som inte har några egna ägg. Någon som vet?

• Venus

Ja här är jag *vinkar*

Jag har precis börjat min "utredning" här i Göteborg inför att bli äggdonator...

Kontakta mig om du vill ha lite mer info, jag svarar så gärna så
    Står lite i min dagbok om det oxå...

• crcr

Får man fråga var exakt du bor?
    Jag har funderat på att söka en egen donator som skulle vilja hjälpa mig och min kille.....

• lucky69

Vad glad jag blir när jag ser att det finns så många som är villiga att donera. Går inte att beskriva vad glad man blir när man får ägg från någon annan.

• Fiaflopp

Vilken vacker tanke ville jag bara säga...väldigt fint gjort!

• Peak

jag skulle oxå kunna tänka mig det...men man får inte vara anonym i Sverige väl? Annars skulle jag gärna göra det...

Svar på tråden *Jag är en av de kvinnor som funderat