• Perickles

Det darrar och vibrerar i magen!?

Hej,

sedan tidigt i morse har jag kännt små konstiga vibrationer i min mage. Det känns som om min lilla där inne ryser!
    Och det känns lite hela tiden, nån gång paus på en halvtimme-timme sen börjar de igen.

Va e de frågan om?
    E i vecka 19 och det tar inte ont men det känns så konstigt!

Tacksam för svar, Kram

• Svar på tråden Det darrar och vibrerar i magen!?
  • Teskedsmamman

Ja du, jag har sett frågan masor med gånger på FL sedan det startade, men ingen har någonsin fått ett bra svar från sin BM

Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • karinagumman

förlåt att jag skojar till det... men barnen skaffar visst mobil tidigt verkar det som...

ärligt talat har jag ingen aning men om det är som teskedsmamman säger ngt som händer många så verkar det inte vara ngt att oroa sig för..

lycka till och förlåt om jag först verkade lite okänslig... ville bara få ett leende

mot ny äl
  • Sara78

Om det är som nervryckningar så kan det vara hicka. Men om det är liksom "snabbare" så vet jag faktiskt inte... Bebisar kanske har såna "spasmer"

• Perickles

Hmm... e fortfarande som ett stort frågeteckan...
    Fortsatte durra o darra inne i magen ida, nästan helatiden.

Men ingen tycks veta,
    skulle ha vari kul om nån med liknande symtom hörde av sig!
    Läste i FL om någon i vecka 36 som hade samma, men som sagt jag e ju bara i vecka 19.

Puffar på o hoppas nån me "vibramage" ser dehär,
    kram

• vevik

Har haft massor med sådana vibrationer så länge som jag kunnat känna av bebisen i magen! Jag fick svaret att bebisen ryser när den kissar ut foservattnet men jag vet inte om det stämmer...

• t h o w e

jag har också så. Är i vecka 32..

Min teori är:

Att bebisen leker hund där inne och försöker skaka av sig vattnet :P
    hahaha..

30/4-08 Vi längtar efter dig!
  • Spartacus

jag tror att bebisen kissar när det känns så

det som känns mer som en regelbunden klocka är ju hickningar vet jag, och vibrationerna känns faktiskt som att den kissar...

men nu kanske du inte är så långt gången att du kan känna sånt?

• Perickles

Hej Vevik!

Minns du om du kände av darrningarna FÖRE du börja känna av sparkar?

• Perickles

Kanske de kan va hickningar... som Spartacus skriver.. Kan inte tro att plutten kan kissa till sånahär darrningar i v.19. (säkert mer vanligt senare i graviditet)

• Spartacus
    Perickles skrev 2008-03-03 16:42:44 följande:
    Kanske de kan va hickningar... som Spartacus skriver.. Kan inte tro att plutten kan kissa till sånahär darrningar i v.19. (säkert mer vanligt senare i graviditet)
    fast darrningar är ju inte hicka... jag tror jag vet vad du menar, och jag tror fortfarande du beskriver kissande eller att barnet ryser på något vis.

visst kan du känna såna saker i vecka 19!

jag började känna rörelser redan i vecka 14-15 och är förstföderska! det beror på hur barnet ligger i magen osv.
Svar på tråden Det darrar och vibrerar i magen!?