• HarryismyStar

Värksvaghet med 1a barnet...

Fick min son 03 blev förlöst med sugglocka pga värksvaghet..
    väntar nu mitt andra barn (bf 13/4) hur stor är "risken" för samma värksvagehet igen..
    Någon med erfarenhet.....?????

• Svar på tråden Värksvaghet med 1a barnet...
  • Me o Mike

Det kan non INGEN svara på!! Finns inga som helst undersökningar på hur andra förlossningen går.. Går ej att jämföra tyvärr...

• Teskedsmamman

Min första vaginala slutade med värkstimulerande och tång efter lång och segdragen förlossning, jag höll på i 113 timmar med pinvärkar, sovdos, riktiga värkar osv... 22 timmar på förlossning...

Andra förlossningen gick på 22 timmar från första pinvärken och 5 timmar efter första riktiga värken, vi åkte in för koll när jag hade fått 2 riktiga värkar 40 min emellan. När vi kom in var jag öppen 4 cm och 2 tim 52 min efter vi kom in är han född...

Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • Teskedsmamman
    MulleNuh skrev 2008-03-02 18:27:44 följande:
    Det kan non INGEN svara på!! Finns inga som helst undersökningar på hur andra förlossningen går.. Går ej att jämföra tyvärr...
    Vetenskapligt kan nog ingen svara på det... men man kan komma med sina egna erfarenheter, eller hur?
  • Me o Mike

Ja absolut, men det är inget som ger TS nån "trygghet" heller.. Eller hur??

Teskedsmamman skrev 2008-03-02 18:32:51 följande:
    Vetenskapligt kan nog ingen svara på det... men man kan komma med sina egna erfarenheter, eller hur?
  • HarryismyStar

De va ju de jag undrade "någon med erfarenhet"......

• Teskedsmamman
    MulleNuh skrev 2008-03-02 18:34:51 följande:
    Ja absolut, men det är inget som ger TS nån "trygghet" heller.. Eller hur??
    Jag är fullständigt övertygad om att vi inte behöver nedvärdera ts genom att tro att hon inte är fullt kapabel att förstå det själv.
  • Me o Mike

Varför är du OTREVLIG mot mig??
    Jag kanske missförsod TS bara..

Teskedsmamman skrev 2008-03-02 18:47:58 följande:
    Jag är fullständigt övertygad om att vi inte behöver nedvärdera ts genom att tro att hon inte är fullt kapabel att förstå det själv.
  • Teskedsmamman
    MulleNuh skrev 2008-03-02 19:02:49 följande:
    Varför är du OTREVLIG mot mig??Jag kanske missförsod TS bara..
    Jag är inte otrevlig, inte alls... jag tyckte du verkade så nedlåtande bara... jag kan bli otrevlig så märker du skillnaden, men jag ser ingen anledning...
  • Me o Mike

Fråga innan du tar för givet! Varför skulle jag vara nedlåtande mot TS!! Jag ville bara försöka ge nåt typ av svar..
    Och JA du låter fruktansvärt otrevlig i ditt skrivande..

Teskedsmamman skrev 2008-03-02 19:45:35 följande:
    Jag är inte otrevlig, inte alls... jag tyckte du verkade så nedlåtande bara... jag kan bli otrevlig så märker du skillnaden, men jag ser ingen anledning...
  • Bästamorsan

Min första förlossning hade jag värksvaghet,
    men andra verkade det som kroppen fattat =)
    Inget dropp behövdes eller sugklocka då!

• Teskedsmamman
    MulleNuh skrev 2008-03-02 19:48:34 följande:
    Fråga innan du tar för givet! Varför skulle jag vara nedlåtande mot TS!! Jag ville bara försöka ge nåt typ av svar..Och JA du låter fruktansvärt otrevlig i ditt skrivande..
    Att jag låter otrevlig är din tolkning, precis som att jag tyckte du verkade nedlåtande.... jag skrev aldrig att du var det, bara att du verkade....

Obs, förtydligar bara så du förstår skillnade på ditt och mitt sätt att diskutera... Jag har inte anklagat dig för något utan bara att du verkar/"låter".. däremot ligger du på en linje som kan gå till påhopp om du fortsätter... vill du fortsätta tjafsa är du välkommen tillmin gästbok så vi inte sabbar TS tråd.
  • Me o Mike

Anmäl mig då om du känner att du får ut något av det.. Herre jisses..

Teskedsmamman skrev 2008-03-02 20:21:15 följande:
    Att jag låter otrevlig är din tolkning, precis som att jag tyckte du verkade nedlåtande.... jag skrev aldrig att du var det, bara att du verkade....Obs, förtydligar bara så du förstår skillnade på ditt och mitt sätt att diskutera... Jag har inte anklagat dig för något utan bara att du verkar/"låter".. däremot ligger du på en linje som kan gå till påhopp om du fortsätter... vill du fortsätta tjafsa är du välkommen tillmin gästbok så vi inte sabbar TS tråd.
  • Me o Mike

TS förlåt om det blev "tjafs" här inne.. Det var iaf aldrig min avsikt att låta nedvärderande mot dig om du kanske också trodde det!!! Jag missförstod bara din tråd lite..

• charlie och novas mamma

Jag hade värksvaghet me mitt första barn, fick värkstimulerande dropp på full efekt, va öppen 9 cm å sen tog de tvänit trotts droppen, blev ett snitt.
    Andra barnet flöt de på jätte bra me värkarna.. När väl krystvärkarna startade va dom lite svaga men fick dropp och de satte fart som bara den.

så ja de va väl lite värksvaghet på båda, men under öppningsskedet me första å under utdrivningskedet på andra, men de andra va inte mkt.

• mamman i skogen

Jag var värksvag med första pga eda fick massor med värkstimulerande ( intressant läsning om det finns här www.familjeliv.se/Forum-3-60/m28346346.html ) En 20 timmars förlossning med 5 timmars krystvärkar som slutade med sugklocka och trauma.

Andra förlossningen så valde jag bort eda och använde enbart lite lustgas under krystningen då gick allt i en rasande fart även fast jag under krystningen hade lite korta värkar och blev hjälpt med en pyttedos värkstimulerande för att slippa ha en utdragen krystning.

varje ar far 200 barn i sverige en cp skada
Svar på tråden Värksvaghet med 1a barnet...