Värksvaghet med 1a barnet...
Fick min son 03 blev förlöst med sugglocka pga värksvaghet..
väntar nu mitt andra barn (bf 13/4) hur stor är "risken" för samma värksvagehet igen..
Någon med erfarenhet.....?????
Fick min son 03 blev förlöst med sugglocka pga värksvaghet..
väntar nu mitt andra barn (bf 13/4) hur stor är "risken" för samma värksvagehet igen..
Någon med erfarenhet.....?????
Det kan non INGEN svara på!! Finns inga som helst undersökningar på hur andra förlossningen går.. Går ej att jämföra tyvärr...
Min första vaginala slutade med värkstimulerande och tång efter lång och segdragen förlossning, jag höll på i 113 timmar med pinvärkar, sovdos, riktiga värkar osv... 22 timmar på förlossning...
Andra förlossningen gick på 22 timmar från första pinvärken och 5 timmar efter första riktiga värken, vi åkte in för koll när jag hade fått 2 riktiga värkar 40 min emellan. När vi kom in var jag öppen 4 cm och 2 tim 52 min efter vi kom in är han född...
Ja absolut, men det är inget som ger TS nån "trygghet" heller.. Eller hur??
De va ju de jag undrade "någon med erfarenhet"......
Ok ursäkta mig..
Varför är du OTREVLIG mot mig??
Jag kanske missförsod TS bara..
Fråga innan du tar för givet! Varför skulle jag vara nedlåtande mot TS!! Jag ville bara försöka ge nåt typ av svar..
Och JA du låter fruktansvärt otrevlig i ditt skrivande..
Min första förlossning hade jag värksvaghet,
men andra verkade det som kroppen fattat =)
Inget dropp behövdes eller sugklocka då!
Anmäl mig då om du känner att du får ut något av det.. Herre jisses..
TS förlåt om det blev "tjafs" här inne.. Det var iaf aldrig min avsikt att låta nedvärderande mot dig om du kanske också trodde det!!! Jag missförstod bara din tråd lite..
Jag hade värksvaghet me mitt första barn, fick värkstimulerande dropp på full efekt, va öppen 9 cm å sen tog de tvänit trotts droppen, blev ett snitt.
Andra barnet flöt de på jätte bra me värkarna.. När väl krystvärkarna startade va dom lite svaga men fick dropp och de satte fart som bara den.
så ja de va väl lite värksvaghet på båda, men under öppningsskedet me första å under utdrivningskedet på andra, men de andra va inte mkt.
Jag var värksvag med första pga eda fick massor med värkstimulerande ( intressant läsning om det finns här www.familjeliv.se/Forum-3-60/m28346346.html ) En 20 timmars förlossning med 5 timmars krystvärkar som slutade med sugklocka och trauma.
Andra förlossningen så valde jag bort eda och använde enbart lite lustgas under krystningen då gick allt i en rasande fart även fast jag under krystningen hade lite korta värkar och blev hjälpt med en pyttedos värkstimulerande för att slippa ha en utdragen krystning.