Jag e mammaledig med våran genemsamma son, alltså mitt första barn. Min sambo har en son på 3 1/2 sen innan som bor hos oss vv, han går på dagis som innan, dvs enligt sin pappas arbetstider. Det va aldrig nått snack om den saken, både jag o min sambo tyckte det va viktigt att jag skulle få den kvalitetstiden med mitt första barn, det e ju fullt upp på dagarna som det e med mammagrupp, massa fikor med nytt folk man lär känna, babymassage o allt va vi nu pysslar med om dagarna.
Bonusen trivs på dagis, han har sina vänner där. Det gör inte mig till en sämre bonusmamma, jag kan inte förstå hur en del kan tycka så... Sen som en del skriver, vad hade du gjort om det hade varit ditt egna barn, ja, då vet man ju vad det handlar om att bli mamma, ta hand om en bebis, amning o rutiner, det har man ju ingen aning om när man e bonusmamma för i regel träffar man ju det barnet först när det e några år?! Jag tycker inte det e det minsta fel med att ha bonusen på dagis, sen har jag valt själv att hämta tidigare nån dag för att jag själv vill.
Känner du att du vill ha den tiden med din bebis så stå på dig, för dom e ju bara små o nyfödda en gång, man kan ju inte backa den tiden. Sen efter hand kanske du känner att hämta bonusen tidigare lr så, men ta det i din takt så det inte blir fel.
Lycka till, hör gärna av dig om du har mer frågon ang ny bebis/bonus...
KRAM