• MammaDiana

Jounalkopia?

Kan an bara ringa till neo och be att få en kopia? Nån som vet?

• Svar på tråden Jounalkopia?
  • AnneSophie

Ja. Neo eller BB.

?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:? Utåtriktad Planläggande Konkret Tänkare ?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • Rafiiki

Här (kalmarlän) måste det ske skriftligt. Man skriver bara att man vill ha kopia på journalen och skriver under. Skicka det sedan till neo.

• timri

Jag bor i Sthlm och fick skicka in skriftligen till neo att jag ville ha journalkopior.

• Nellies matte

Kan man få kopior verkligen? Om barnet legat på två olika sjukhus måste man då skriva till båda sjukhusen? 

Nellie och Ella, ni är allt för mig!
  • Ciccilionaa

Jag ber alltid om journalkopior (har blivit en del operationer) men då vill de att det ska ske skriftligt, men det kanske är olika på olika sjukhus?!

C

• Nellies matte

Vilket sjukhus skrev du till då, vad skrev du och hur lång tid tog det innan du fick dem?

timri skrev 2008-03-12 09:10:32 följande:
    Jag bor i Sthlm och fick skicka in skriftligen till neo att jag ville ha journalkopior.
    Nellie och Ella, ni är allt för mig!
  • MammaDiana

Nu har jag fått kopiorna, eller rättare sagt så ligger de på posten och väntar på att jag ska hämta ut dem. Jag mailade till avdelningen och så skickar de mot postförskott, jag frågade i mailet om de hade journalerna från andra sjukhuset också eftersom han flyttades ett tag, men hon svarade lite konstigt i mailet så jag vet inte om jag får båda, får vänta o se!

• Maria C S 75

Låg bara inne i 2 veckor på neo men ville ha en journal dag för dag vad som hänt och gjorts men fick bara en sammanfattning. Har ni fått en fullständigt journal någon? 

• boktok

Det måste jag också göra.Har inte fått någon förlossningsjournal med mig hem.Jag tycker att det blir lite av terapi att läsa vad man har gått igenom och sen se Erik som han är idag och se att han mår så bra som han gör.

• hästhov78

fick också dammanfattning sen ringde jag o där vi låg på NÄL delar de visst på läkarjournal o sköterskejournal så då fick jag den vilket var mer utförligt faktiskt kul att ha..så ring o hör

Svar på tråden Jounalkopia?