• pulmones

Har din bebis andningsuppehåll? vad säger läkarna om det?

Hej!

Vår bebis har andningsuppehåll, inte apnéer (inte vad de visar än så länge).
    Men det känns jobbigt att se att hon har andningsuppehåll men jag får inga klara svar om det är farligt för henne, de säger bara att OM hon blir tröttare så ska vi åka in....detta gör ju att man får hjärnspöken och inbillar sig!....om man nu inbillar sig.....vet varken ut eller in. Hon gör just nu en andningsregistrering här hemma, varje gång hon sover ska vi koppla upp henne på en dosa, denna dosa larmar som 17 eftersom hon har många andningsuppehåll. Inatt ( ca 6 timmar) hade hon 18 uppehåll. Efter helgen får vi veta mer...

men vad har eran läkare sagt?

vår dotter har en andningsfrekvens på 13-18 per minut när hon sover djupsömn, de ska ha mellan 35-60 cirkus......

vi har 4 barn!!
  • Svar på tråden Har din bebis andningsuppehåll? vad säger läkarna om det?
  • cruz

Hur långa är andningsuppehållen? Våra andningslarm till tvillingarna larmade rätt ofta. De var inställda på 20 sek, så jag antog att det var OK att ha andningsuppehåll som varade kortare tid än 20 sek. På neo sa personalen att om man hade larmen inställda på 10 sek så skulle det larma nästan hela tiden. Då borde det ju vara rätt vanligt att prematurer har andningsuppehåll på 10s. Men säker är jag inte. Hoppas ni får svar av läkarna snart.

Svar på tråden Har din bebis andningsuppehåll? vad säger läkarna om det?