• Lisfadet

Vi med hypotyreos som vill gå ner i vikt!

Hej allihopa!

Jag fick diagnosen Hypotyreos vintern 2006 och behandlas idag med 100ug Levaxin. Jag är överviktig till följd av sjukdomen och vill gå ner ca 15 kg, men tycker att det stört omöjligt! Har provat allt! Man blir ju inte heller mer motiverad när läkaren säger att det kan vara väldigt svårt för oss med hypotyreos att gå ner i vikt trots medicin.

Var finns ni alla som kämpar på som jag?

Alla ni som kämpat och lyckats är också hjärtligt välkomna! Inget är så peppande som solskenshistorier!

Här kan vi diskutera viktnedgång och vår sjukdom!

Välkomna!

• Svar på tråden Vi med hypotyreos som vill gå ner i vikt!
  • Tesalasa

Hej du!
    Sitter i samma båt som du. Börjar på Torsdag på Xtravaganza i testgruppen. Kanske det kan ge ngt. Jag hoppas!!!!

• malla68

Jag har börjat med GI rivstart.
    Ska försöka gå ner 15-17 kg.
    Började först med Cambridgepulver(3v), det gick bra till en början, men jag orkade helt enkelt inte så länge.
    Äter 100 mikrogram Levaxin

• Lisfadet

Hej tjejer!
    Jag håller på att sakta men säkert tänka på vad jag sätetr i mig. Jag har kört alla möjliga bantningskurer och tips, men denna gången ska jag försöka att äta mig till en bättre vilkt, fast äta rätt!
    Än så länge har jag gått ner något kilo, men det går såå segt.
    Jag försöker att äta enligt GI, men jag vill inte göra för stor grej av det, då vet jag att jag tröttnar.

• Tesalasa

Hallo!
    Lycka till själv ligger jag på 150mg

• Lisfadet

Känner ni er återställda nu när ni äter medicinen, eller har ni fortfarande sjukdomssymtom? Jag känner mig trött, men har svårt att avgöra om det är "vanlig" trötthet eller pga sjukdomen.

Mitt största problem med vikten är att ALLT sätter sig runt midjan! Just nu äter jag en kur av hälsokost som är utrensande. Tycker nog att svullanden i magen har gått ner lite.

• malla68

Jag känner mig inte återställd, men jag håller fortfarande på att ställa in dosen.
    Har mkt gungande yrsel fortfarande. Men det blir bättre varje gång jag höjer dosen.Sedan är jag väldigt trött i perioder.

• Lisfadet

Jag ahr höjt stegvis från 25-100 och när jag gjorde de senaste testerna visade sig värderna vara normala, men jag undrar hur länge det tar innan man känner "frisk".

Har ni barn eller planerar ni barn?

• malla68

Vi har 4 barn, så nu är vi färdig med den biten;)
    Hur ofta tar ni prover för att kolla värdena?
    Jag har haft problem med mina blodvärden också, så jag har fått kolla mig ofta,,,i början var 14 e dag sedan varje månad, nu kollar jag var tredje månad.

• IsaCMoJs

jag började också på 25 och har nu 125 och en stor övervikt på ca 50 kilo, känner också att jag har svårare att gå ner i vikt. Vi har försökt att få bebis i 3 år nu men jag har PCO-s också :(

Vill ha mitt +
  • Vroooooom

Jag har hypotyreos och har jättesvårt för att gå ner i vikt.
    Under flera månader var jag stenhård på att räkna kalorier och motionera varenda dag men inte ett enda kilo gick jag ner

Nu är jag visserligen gravid så jag ska inte banta men jag tänkte ändå hänga på här. Man kanske kan få lite tips för framtida viktnedgång.

Svar på tråden Vi med hypotyreos som vill gå ner i vikt!