• ninanell

Varför äter man kött? Någon som har ett SANT argument?

Varför inkluderar man kött i sin kost?

Jag söker svar som verkligen stämmer.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:10

Jag har fört lite statistik här och kan redovisa att argumentet "Det är gott" är det starkaste, mest uppriktiga och sanna som förekommer här i tråden. Frekvent, upprepande och fristående från annan argumentation.

Är "Det är kul", "Det är skönt", "Det ser roligt ut", "Det är lättast", "Det fungerar" bra och tunga argument för er när ni diskuterar med andra om exempelvis misshandel, missbruk, pedofili, mobbing, abort, könsstympning, fattigdom eller andra etiska dilemman?

• Svar på tråden Varför äter man kött? Någon som har ett SANT argument?
  • m00nfl0wer

Jag tycker inte om grönsaker och såndär "soja-mat" (Kräks av det) Ska jag då svälta ihjäl?

• lillamaa

för att det ligger i människans natur. men idag kan jag hålla med om att man kanske äter lite för mkt kött och för lite grönsaker

• azofia

ninanell: svar som stämmer? Vad menar du med det?

Jag äter kött för att jag anser det vara en viktig och naturlig del av min kost. Och det stämmer för mig, sen om du är av en annan åsikt betyder ju inte att mina skäl inte är sanna.

• m00nfl0wer

Vi kanske ska försöka göra så alla rovdjur blir gräsätare?

• saraelena

För att det är gott!!!!

• Snö80

För att det är väldigt gott, ett sant argument för mig.

• Qywez

Jag är väl ett rovdjur, älskar blodiga biffar .
    Äter gärna sallad till, men skulle inte stå ut med vegomat, helt enkelt .

• Prisssan

Jag äter inte så jättemkt kött, men det jag äter, äter jag för att jag tycker att det smakar gott.
    Antar att det är samma för andra som äter kött.

Känns som om jag har ett litet privat jävla moln över mig, som följer mig vart jag än går.
Svar på tråden Varför äter man kött? Någon som har ett SANT argument?