• Anonym (Chef)

Vad ska man begära för lön!?!

På tisdag så ska jag lämna in mitt löneanspråk men jag tycker det är så svårt!

ska jobba som country manager över Sverige för ett företag som finns i 24 olika länder. Ska ha hand om press, budget, marknadsföring, 7 anstälda m.m
    Kommer att resa utomlands minst 1 gång i månaden.
    Men jag vet verkligen inte vilken lön jag ska begära?

Vad skulle ni ha begärt?

• Svar på tråden Vad ska man begära för lön!?!
  • Anonym (Chef)

Puffar!
    I morgon ska jag lämna in mitt löneanspråk och jag behöver verkligen hjälp.

• Anonym (Chef)

Nej det är ju det att jag inte har haft ett sådant här arbeta förut!

Tror du att kan kan fråga henne som har tjänsten nu? Eller blir det konstigt?

• Rintintin

Solklart hjälper facket dig med den här uppgiften (fast lägg dig så högt som möjligt ändå - ingen som tackar dig för att du går in med för låg lön! Som sen följer dig genom åren...)
    Lycka till!

• Anonym (Chef)

Med det här jobbat så kommer jag att få bonus var 6:e månad (så klart om företaget går bra) + aktier en gång om året!

Har ringt facket men får inte riktigt något svar av dom!

Om jag staplar upp min uppgifter så kanske ni kan ge något förslag?

• My sunshine

du kan ju säkert fråga henne som har jobbet nu om du vill annars funderar du själv vad som e det lägsta du kan tänka dig och sen sätter du en lite högre lön så ni kan "disskutera" den

• Rintintin

Ja om du känner att inte facket kan svara så kan du ju hör med den kvinna du nämner, alternativt kontakta fackrepresentanten på arbetsplatsen. H*n bör ju kunna hjälpa dig!

• Rintintin

Förresten - vet du inte vem som är facklig representant (satt kanske med vid intervjun?) så kan du ju ringa upp arbetsplatsen och fråga.

• Anonym

Hur gammal är du?
    Har du resultatansvar?
    Vad uppskattar du din arbetstid till?
    Vilken utbildning och erfarenhet efterfrågades till tjänsten?

vad har arbetsgivaren själv sagt om lön? Det bästa är ju alltid att själv inte säga lönenivå utan få arbetsgivaren att ange vilken nivå de tänkt sig.

Din lön borde ligga någonstans mellan 40 och 55 tycker jag.

• buspappan

Anonym (Chef) skrev 2008-02-24 18:35:28 följande:

På tisdag så ska jag lämna in mitt löneanspråk men jag tycker det är så svårt!ska jobba som country manager över Sverige för ett företag som finns i 24 olika länder. Ska ha hand om press, budget, marknadsföring, 7 anstälda m.mKommer att resa utomlands minst 1 gång i månaden.Men jag vet verkligen inte vilken lön jag ska begära?Vad skulle ni ha begärt?
    Löneanspråk beror på din ålder/erfarenhet samt var du är bosatt. En sådär 50 000 kr/månad låter väl rimligt ge och ta en 10k beroende på de olika faktorer.
  • Anonym (Chef)

Nu staplar jag

24 år
    endast gymnasium
    Mycket arbetsliverfarenhet
    bor i sthlm

Mina uppgifter

*budget
    *Marknadsföring
    *press myndigheter
    *personal på 5 pers löner/utbildning m.m
    *resa minst 1 gång per månad utomlands
    * Förhandlingar med olika medarbetare
    *företaget finns i 22 olika länder.

Detta är en del av vad mitt arbeta kommer att innebära!

• Anonym (Chef)

Puffar lite Snart är det dags att skicka in.

Kan bara säga att jag har fått arbetet redan!

• Assis

Be chefen ge dig ett bud som är vad jobbet ska ligga på. Jag brukar be DEM om bud och säger "förr eller senare får jag reda på vad det är värt och då vill ju varken du eller jag att jag ska bli bitter". Det brukar jag säga med glimten i ögat!

• Anonym (Chef)

Ska bara medela att jag fick det jag ville.
    Min lön kommer att ligga på 45 + bonus

• NicoFina
    Kanske jag ska komma ut vem jag är oxå
    Wilda 03 & Neo 07*
  • pot8a

Gick allt bra till slut? Nyfiken på var du jobbar. Är själv i processen för country manager. 

Svar på tråden Vad ska man begära för lön!?!