• agoraphobiac

hålla ihop två enkelsängar till en dubbelsäng

hejsan!
    jag och pojkvännen har ett litet problem, vi har två 1.20cm-ikeasängar som vi ställt ihop, men så fort man vill krypa ihop i mitten av sängen och kramas åker sängarna i sär och man hamnar mittemellan haha
    nån som har tips på hur vi ska göra för att "hålla ihop" sängarna? de står på "stålfötter". kan inte köpa en sängram då vi bor i en möblerad hyresrätt (inte våra möbler).
    tacksam för tips!

• Svar på tråden hålla ihop två enkelsängar till en dubbelsäng
  • Wind Up Toy

*kliar huvet* ja sånt e ju inge kul... hmmm vet inte om sånna där "kattstrypare" klarar att hålla ihop... vet dyu vad jag menar? annars spännrämmar runt "fötterna"

• drömhus

Knyt ihop benen med något?

• lillymore

dra ihop benen med stipes. det finn ju långa att shoppa och då åker dom garanterat inte i sär.

=)

• Måne och Sol

Det finns ju såna där sängklämmor på IKEA. Ett par stålgrejer som håller sängarna på plats när man inte vill ha sängram.

• Cyberdansken

Spännband från biltema, billigt och hållfast.

• Zixi

Själv köpte jag dyra säng-ihophållar-grejer från IKEA gjorda för att hålla ihop sängarna men de funkade inte alls (5cm glapp mellan sängarna). Sedan körde jag med tejp i några år (frystejp) och det fungerade jätte-bra. Men i samband med senaste flytten så använde jag buntband istället, ännu bättre.

Sen finns det glapp-mellan-sängarna-utfyllnad att köpa på tex IKEA

• HoneyPuff

Det finns speciella kopplingsbeslag på Ikea som är till just för att hålla ihop två resårbottnar. De behöver väl dock skruvas fast men detta gör man ju på undersidan så det är ju inget som stör varken utseende eller funktion i övrigt.

www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30024943

Billiga är de ju också. Hela 39 kr!

• Zixi
    HoneyPuff skrev 2008-02-24 01:46:48 följande:
    Det finns speciella kopplingsbeslag på Ikea som är till just för att hålla ihop två resårbottnar. De behöver väl dock skruvas fast men detta gör man ju på undersidan så det är ju inget som stör varken utseende eller funktion i övrigt.www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30024943Billiga är de ju också. Hela 39 kr!
    Haha, hade för mig att de var dyra.... *skäms* Fast å andra sidan så är alla onödiga inköp onödigt dyra. Har testat dem och de fungerade inte alls. Blev ett stort glapp mellan sängarna, tyvärr.
  • agoraphobiac

ooh att jag inte tänkt på det. blir spännband eller buntband. ska på utkik imorrn :D
    tack för alla svar!

• Smaka Smaskens

Vi hade tvingar, som man använder när man bygger och limmar saker. funkar alldelles utmärkt, kostar inte så mycket heller.

(¯`'?.¸.?:*¨¨*:?.ღ.?:*¨¨*:?.. Jonatan 010206 & Jesper 030418 ..?:*¨¨*:?.ღ.?:*¨¨*:?.¸.?'´´¯)
  • SchumiFerrari

Vi har IKEAs "hålla ihop sängarna" beslag och det funkar superbra för oss...Glider inte alls isär... 

*The Muppet!!! V39*
  • FreeForAll

Har haft samma problem, som nödloösning tog jag skärp för att hålla ihop sängarna och de sitter kvar än ;)

• biaw

numer buntband!! de gamla sängarna: borrade två hål, två stora skruvar, två stora muttrar.

Svar på tråden hålla ihop två enkelsängar till en dubbelsäng