• Hormonermedhumör

Yr och illamående efter varmt bad ?

Kan yrsel och illamående i samband med varmt bad i badkar på något sätt vara symtom på graviditet ? Hade LH-stegring 16/2 och har bör ha BIM 1/3 och jag vet att vi hade sex natten till 17/2 och senare på samma dag (17/2)...

Kan tillägga att jag aldrig brukar må dåligt under eller efter bad och aldrig någonsin haft varken högt eller lågt blodtryck !

Vad tror Ni ?

• Svar på tråden Yr och illamående efter varmt bad ?
  • crocco

Svårt att veta, tyvärr kan jag väl säga att jag mår ofta så när jag kliver ur ett varmt bad. Har inte heller problem med blodtrycket och har aldrig varit gravid.

Jag vet inte vad det beror på? Hoppas ialla fall att du har ett får ett +

• Hormonermedhumör
    Svar på #1
    Förstår att detta endast inte kan utgöra ett symtom men jag har andra symtom med som tyder på graviditet...det var mest därför jag frågade !
    crocco skrev 2008-02-23 18:44:23 följande:
    Svårt att veta, tyvärr kan jag väl säga att jag mår ofta så när jag kliver ur ett varmt bad. Har inte heller problem med blodtrycket och har aldrig varit gravid. Jag vet inte vad det beror på? Hoppas ialla fall att du har ett får ett +
  • the80girl

klart det kan vara ett symtom tror jag...om du inte känner så annars. Lyka till

• Hormonermedhumör
    Svar på #3
    Ja det var just det jag menade att det delvis kunde vara ett tecken eftersom jag inte brukar ha så när jag badar och även har andra symtom som samtidigt talar för graviditet...får väl se hur duktig skenis jag är annars Generad !
    the80girl skrev 2008-02-24 11:30:38 följande:
    klart det kan vara ett symtom tror jag...om du inte känner så annars. Lyka till
  • EnsammaMamma

Att vara yr och må illa efter varmt bad är vanligt om du har lite vätskebrist men det kan också vara graviditets symptom.

• Hormonermedhumör
    Svar på #5
    Jo eftersom jag aldrig har så och vid tillfället ej var törstig...dricker mkt mer numera...
    EnsammaMamma skrev 2008-02-24 17:06:28 följande:
    Att vara yr och må illa efter varmt bad är vanligt om du har lite vätskebrist men det kan också vara graviditets symptom.
  • Taao83

När jag "gravid" (var ett utomkveds) så var jag iväg och solade solarium, innan jag ens visste att jag var gravid, jag skulle sola i 15 minuter men efter ca 10 minuter blev jag tvungen att kliva ur. Direkt efter jag klivit ur så var det som att jag skulle svimma vilken sekund som helst. Svartnade för ögonen hela tiden och plus att jag blev tvungen att sätta sophinken under mig för det kändes som att jag skulle kräkas!
    Kan tillägga att jag aldrig har blivit så nån annan gång än den. Så nog tror jag att det kan bero på grav! Lycka till!! :D

• Hormonermedhumör
    Svar på #7
    Minns du hur tidigt det var i graviditeten du upplevde detta ? Innan eller efter BIM mm ?
    Taao83 skrev 2008-02-24 20:43:57 följande:
    När jag "gravid" (var ett utomkveds) så var jag iväg och solade solarium, innan jag ens visste att jag var gravid, jag skulle sola i 15 minuter men efter ca 10 minuter blev jag tvungen att kliva ur. Direkt efter jag klivit ur så var det som att jag skulle svimma vilken sekund som helst. Svartnade för ögonen hela tiden och plus att jag blev tvungen att sätta sophinken under mig för det kändes som att jag skulle kräkas! Kan tillägga att jag aldrig har blivit så nån annan gång än den. Så nog tror jag att det kan bero på grav! Lycka till!! :D
  • Taao83

Är inte 100% säker men jag tror det var samma vecka som BIM. Nån dag innan eller så!?

• Hormonermedhumör
    Svar på #9
    Ok tidigt med andra ord...precis som jag då...
    Taao83 skrev 2008-02-24 21:24:20 följande:
    Är inte 100% säker men jag tror det var samma vecka som BIM. Nån dag innan eller så!?
  • Taao83

Ja, det var bland det första jag märkte av sen kom hungern! :o) Har du några andra symtom då? Jag sitter också i hoppets tankar så det är kul att höra andras symtomer och så! :o)

Hormonermedhumör skrev 2008-02-24 21:28:20 följande:
    Svar på #9Ok tidigt med andra ord...precis som jag då...
Svar på tråden Yr och illamående efter varmt bad ?