• marre 84

Äter,gråter,kräks hella tiden..snälla ge mig några tips!

hej
    jag har en son som dricker välling semper2 och han är 9veckor för tidig.just nu så är han 4mån och 3veckor..
    När han är hungrig så dricker han mjölk men han krånglar hela tiden, han suger en minut sen vill han inte ha mer och gråter..trög i magen det är han han får lactols i mjölken..när han har dricker hela mjölken då kräks han allt..han går dåligt upp i vikt..vad kan problemet vara?
    är det nån mer som har det så? vad gör ni? snälla ge mig tips?

• Svar på tråden Äter,gråter,kräks hella tiden..snälla ge mig några tips!
  • eeisor

Ger du honom mjölk som i komjölk eller menar du mjölk som i BabySemp2?
    Om det är BabySemp2, har du provat att ge honom Nan istället? Nan är lite snällare mot magen. Om inte det hjälper, hör med BVC om du inte kan få tips/recept på mjölkfri ersättning. Min kille får Nutramigen på recept och när vi började med det blev han ett helt annat barn. Visst, det tog någon vecka att få honom att acceptera smaken, men det var det absolut värt.

• Grüth

vi har samma problem fast vi sondmatar vår kille kräks jätteofta och mycket så vikten är nästan helt stillastående just nu. vi kör på nan vi eftersom de ska vara skonsamt mot magen. har även kört på nutramigen

• tinaw

Har ni testat mjölkfritt? Alltså helt mjölkproteinfri kost till dig ifall du ammar nåt, och helt mjölkfri ersättning (tex nutramigen) till lilleman. Man behöver prova några veckor, helst en månad, för att se nån förändring. men just det här med hård mage och kräks, dålig viktuppgång etx stämmer väldigt med våra mjölkallergiska premisar (tills de fått mjölkfritt).

• 3 vilddjurens mamma

Min ena dotter hade precis samma symptom som din son.
    Hon var även ledsen när hon skulle sova, låg och skruvade och spände sig.
    Hon hade magkatarr av stress. Stress som prematura barn blir utsatta för. Hon fick zantac som hon skulle ta 3 ggr om dagen. Alice går fortfarande ett år senare på zantac, mindre dos och 2 ggr om dagen. Hon är en helt annan tös. Efter bara ett par timmar efter första medicinerings tillfället blev hon mycket bättre.

• Saga C

hej hej.saga föddes v.32+3 och var precis likadan dvs hon åt dåligt.vi fick istort sett tvinga henne. och utan förvarning kräkte upp allt och hon kräkte och kräkte.Ibland hade vi inte ett rent plagg i huset, kunde vara 10-15 kräkningar om dagen.och hon gick dåligt upp i vikt. saga är nu 19 månader och går fortfarande dåligt upp i vikt enligt bvc´s kurva.Lyssna på vad personalen på neo säger för jag antar att ni fortf har kontakt med dem??Är dem nöjda försök slappna av...Jag vet att det inte är ngn tröst just nu men det blir bättre och bättre ju mer barnet "mognar" till sig och växer och blir större och starkare

• In the summertime

Jag skulle prova att byta till Nestles NAN. Det gjorde underverk för vår pojke. Kanske går det att prova ngn antikolikflaska också. Det kan ju göra att de får i sig mindre luft. Vi använde Mam Ultivilent eller vad det nu hette.

• 123Vissla

Vi använde Dr.Browns flaskor och lillskruttans kolikanfall släppte i alla fall. Nu kanske din lille inte har kolik, men flaskorna kanske hjälper. Kostar en extra slant, men det var det absolut värt.

Lycka till!

Har flickan Ella född i v.23+6.
  • sverkera

Vi hade väldigt mycket problem med kräkningar på våra när de var små, mjölken kom i retur när de skulle rapa. Dr Browns-flaskorna var en stor förbättring eftersom de svalde mindre luft.

Svar på tråden Äter,gråter,kräks hella tiden..snälla ge mig några tips!